نیاز امروز جامعه به پژوهش بیش از هر زمان دیگری است
کد خبر: 3772415
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

نیاز امروز جامعه به پژوهش بیش از هر زمان دیگری است

گروه اجتماعی- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به اهمیت و ارزش کار معلمان، گفت: در هفته پژوهش از همه معلمان درخواست می‌شود در کلاس‌های درس به پرورش پژوهشگران فکر کنند و برای آن برنامه داشته باشند چرا که نیاز امروز جامعه به پژوهش بیش از هر زمان دیگری است.

رسالت آموزش و پرورش، افزایش قدرت تفکر دانش‌آموزان است

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان صبح امروز، 24 آذرماه در آیین نمادین هفته پژوهش که در دبیرستان دخترانه شاهد شهیده رزاق طلب ناحیه دو سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله به منظور توجه بخش‌های مختلف جامعه به امر تحقیق، از 24 تا 28 آذرماه هفته‌ای به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.
وی پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی را شعار هفته پژوهش سال جاری عنوان کرد و افزود: به منظور جلب توجه بخش های مختلف جامعه، به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در هفته پژوهش در سطح کشور و دستگاه های مختلف برگزار می‌شود که مراسم امروز نیز در همین راستا می باشد.
فیروزی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت مهم‌تر است ، جایگاه پژوهش در دین مبین اسلام را با اهمیت دانست و بیان کرد: امروز از این تریبون این مهم تبیین می‌شود.
وی خطاب به معلمان با بیان اینکه نقش شما در ساختن فردای جامعه ویژه است، اعلام کرد : کار شما در مدارس تربیت محققان جوان و آینده ساز کشور است.

تربیت دانش‌آموزانی محقق خروجی مدارس باشد
معاون استاندار کردستان ارزش کار معلمان و خروجی مدارس را دانش آموزانی محقق دانست که برای آینده کشور نوآوری می‌کنند و عنوان کرد: هدف از آموزش و پرورش صرفا فراگیری و حافظه پروری نیست بلکه افزایش قدرت تفکر در بین دانش آموزان است .
وی افزود : وقتی دانش آموز با سعی و تلاش یک مساله را حل می کند لذت بسیار زیادی دارد و با جستجوگری روح آدمی مشعوف و شاد می شود و حل مساله موجب خودشکوفایی شده و باعث می شود که دانش آموز در جامعه کار های بزرگ انجام داده و در سطح ملی نقش آفرین باشد.
فیروزی ادامه داد : پژوهشگری که یک مساله را حل می کند این فرد در محیط جغرافیایی محدود نمی شود بلکه این فرد سرمایه بشریت است که انسانها از دانش و پژوهش وی استفاده می کنند.
وی عنوان کرد: آنچه در آموزش و پرورش مهم است، تربیت پژوهشگران و فناوران است و باید از کتاب های درسی برای تربیت ، تدبر و تفکر استفاده شود و امروز جامعه ما به تلاش شما معلمان نیاز دارد.

نیاز امروز جامعه به پژوهش بیش از هر زمان دیگری است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به اهمیت و ارزش کار معلمان، بیان کرد: در هفته پژوهش از همه معلمان درخواست می‌شود در کلاس‌های درس به پرورش پژوهشگران فکر کنند و برای آن برنامه داشته باشند چرا که نیاز امروز جامعه به پژوهش بیش از هر زمان دیگری است.
وی در ادامه خطاب به مدیران و اولیای مدارس افزود: این رسالت مهم را جامعه انتظار دارد لذا به جای حافظه پروری، باید دانش آموزان و نیروی انسانی خلاق و فناوری تربیت شود.
حسین فیروزی با بیان اینکه شاخص موفقیت مدارس میزان طرح های خلاقانه آنهاست نه صرفا قبولی در کنکور، عنوان کرد: جامعه امروز از کنکور و مدرک گرایی خسته شده است ، امروز ما به پژوهش گر و فناور نیاز داریم.

حاصل پژوهش تولید یک ثروت است
وی حاصل پژوهش را یک ثروت دانست و گفت: یک کارگر ، تکنسین ، مهندس و ... خلاق می تواند با خلاقیت و قدرت مهارت خود اثری خلاق کند که با دیگر آثار متفاوت باشد و امروز باید این مهارت ها در سطح جامعه ترویج داده شود و این مهارت و خلاقیت‌ها از مدارس شروع می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در ادامه با بیان اینکه توجه دیگری که در این هفته جلب می‌شود، متوجه دانش‌آموزان است، بیان کرد: یکی از مخاطبان هفته پژوهش شما هستید و در فرآیند تعلیم و تربیت، تنها حفظ کتاب ملاک نیست بلکه باید از دوره ابتدایی دانش‌آموزان پژوهشگر تربیت شوند.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه انتظار از آموزش وپرورش این است آموزش به روش کاوشگری و پژوهشگری باشد، یادآور شد: وقتی دانش‌آموز از مدرسه پژوهشگر تربیت شود در دانشگاه نیز بر همین اساس حرکت می‌کند و آینده جامعه مرهون تلاش و زحمات شما دانش‌آموزان است.
انتهای پیام

captcha