آشنایی با کانون «اصغریه» مسجد آغداش ارومیه
کد خبر: 3772428
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

آشنایی با کانون «اصغریه» مسجد آغداش ارومیه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کانون فرهنگی و هنری اصغریه ارومیه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر عضو در این کانون فعالیت دارند، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر از اعضای کانون در سایت بچه‌های مسجد ثبت‌نام کرده‌اند.

آشنایی با کانون «اصغریه» مسجد آغداش ارومیه

زهرا حبیبی، مدیر کانون فرهنگی و هنری اصغریه مسجد آغداش ارومیه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه این کانون فعالیت خود را از 3 سال قبل آغاز کرده است، اظهار کرد: مجموع اعضای خواهران و برادران این کانون بیش از 300 نفر است که رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان را دربر می‌گیرد و تاکنون 250 نفر از اعضای کانون در سایت بچه‌های مسجد ثبت‌نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی در کانون برگزار می‌شود که با استقبال بسیار خوب اعضا همراه بوده و بازدید از امامزادگان ارومیه و حتی امامزادگان سایر شهرستان‌ها و همچنین اماکن تفریحی از جمله برنامه‌هایی است که برای اعضای کانون برگزار می‌شود.
حبیبی با بیان اینکه مراسم دعای ندبه هر هفته روزهای جمعه بطور مرتب در کانون و در محل مسجد آغداش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کلاس‌های احکام، قرآن، برگزاری انواع مسابقات و اهدای جوایز به اعضای فعال کانون از دیگر برنامه‌هایی است که در این کانون صورت می‌پذیرد.
مدیر کانون فرهنگی و هنری اصغریه ارومیه افزود: نبود بودجه کافی و مناسب، یکی از مشکلات اساسی کانون‌های مساجد به شمار می‌رود و اگر بودجه مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در اختیار کانون‌ها قرار گیرد، می‌توان فعالیت‌های گسترده‌تری را در سطح مساجد انجام داد.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد، فعال‌ترین مکان برای جذب جوانان هستند، تصریح کرد: کانون‌های مساجد یکی از پایه‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کشور به شمار می‌روند و با تقویت فعالیت این کانون‌ها، می توان اثرات آن را نیز به وضوح در جامعه دید.
حبیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص کانون‌های مساجد که فرموده‌اند بنشینید، فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید، یادآور شد: ما نیز به تبعیت از فرمایشات ایشان، تا جایی که در توان داریم سخنرانی‌های خوبی را در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و خانواده برای جوانان برگزار می‌کنیم.

آشنایی با کانون «اصغریه» مسجد آغداش ارومیه
انتهای پیام

captcha