غفلت‌ نسبت به هنر خوشنویسی در بحث حمایتی
کد خبر: 3772472
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

غفلت‌ نسبت به هنر خوشنویسی در بحث حمایتی

گروه فرهنگی- یک هنرمند خوشنویس گفت: متأسفانه حمایت شایان و شایسته‌ای از هنر قدسی خوشنویسی صورت نمی‌گیرد تا انگیزه درونی برای خوش‌نویسان باشد و افراد این هنر را دنبال کرده و به مراتب بالاتر دست یابند.

ایران بی توجهی‌هایی نسبت به هنر خوشنویسی داشته استمحسن عبادی، هنرمند خوشنویس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در این خصوص اظهار کرد: باید در درجه اول به مشکلات حمایتی بسیاری که در این زمینه وجود دارد اشاره داشت، چرا که حمایت شایان و شایسته‌ای از این هنر قدسی و پاک صورت نمی‌گیرد تا انگیزه درونی برای خوش‌نویسان باشد و افراد این هنر را دنبال کرده و به مراتب بالاتر دست یابند.
وی ادامه داد: با این وجود نیز هیچ خوشنویسی این امید را ندارد که نمایشگاهی را برپا کند و از مجموع محصولاتی که به نمایش می‌گذارد چند اثر را به فروش برساند تا حداقل هزینه‌هایی را که در این راه صرف کرده است را کسب کند و انگیزه‌ای دراین خصوص داشته باشد و بتواند به چنین کاری بپردازد که این امر ناشی از عدم حمایت‌هایی است که صورت می‌گیرد.
این هنرمند خوشنویس تاکید کرد: شهر مشهد یکی از قطب‌های برجسته و فعال خوشنویسی کشور محسوب می‌شود.
عبادی خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی در مشهد از سابقه طولانی برخوردار است به گونه‌ای که خوشنویسان بزرگی مانند بایسنقری، سلطان علی مشهدی و... تا امروز فعالیت‌های بزرگی داشته‌اند و افراد دیگری در ادامه، این راه را دنبال می‌کنند، به گونه‌ای که توانسته‌اند تا کنون به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یابند.
وی در خصوص استقبالی که جوانان نسل امروز از این هنر دارند، تصریح کرد: استقبال جونان از این هنر تاکنون قابل قبول بوده است البته که شاید فراز و فرودهایی در این زمینه وجود داشته باشد.
عبادی افزود: اما روند کلی که در این خصوص شاهد آن بوده‌ایم، این موضوع بوده که استقبال و علاقه قشر جوان نسبت به این هنر همیشه وجود داشته است و ما این علاقه را روز به روز بیشتر در وجود جوانان مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha