دستگاه‌های مسئول بر وضعیت آشفته بازار نظارت مؤثری کنند
کد خبر: 3772480
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
آیت‌الله جنتی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دستگاه‌های مسئول بر وضعیت آشفته بازار نظارت مؤثری کنند

گروه سیاسی ــ رئیس جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت مؤثر دستگاه‌های مسئول بر گرانی و تورم کالاهای مورد نیاز مردم را خواستار شد و گفت: در شرایط فعلی این موضوع باید اولویت اصلی همه دستگاه‌ها باشد و مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره روابط عمومی مجمع، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه 24 آذرماه، به ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد.

آیت‌الله جنتی با پرداختن به مشکلات ناشی از تورم و گرانی‌ کالاهای مورد نیاز مردم، خواستار نظارت مؤثر دستگاه‌های مسئول شد و افزود: انتظار بحق مردم رسیدگی جدی به وضعیت آشفته بازار است و در شرایط فعلی این موضوع باید  اولویت اصلی همه دستگاه‌ها باشد و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین موضوع برخورد با فساد به‌ ویژه مفاسد اقتصادی را وظیفه‌ همه قوا دانست و ضمن تشکر از اقدامات قوه قضائیه در این خصوص گفت: مبارزه با فساد در هر سطحی و هر دستگاه و نهاد، وظیفه‌ای همگانی است اما برخورد منحصر به دستگاه قضایی نیست و باید در همه قوا باشد و با شکل‌گیری هر نوع فساد برخورد مؤثری شود.

در ادامه این جلسه لایحه اصلاح قانون پول‌شویی اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت:

بر اساس این گزارش در نشست امروز ماده یک لایحه مذکور که مغایرت آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی هیئت عالی نظارت اعلام و توسط شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده بود پس از اصرار مجلس به منظور تعیین مصلحت مطرح گردید و پس از ارائه دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و وازرتخانه‌های اقتصاد، نفت و بهداشت، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات مخالف و موافق خود را بیان کردند و در نهایت با رأی بیش از دو سوم اعضا نظر هیئت عالی نظارت تصویب و مقرر شد که مصوبه مجلس در خصوص این بند اصلاح شود.

ادامه بررسی این لایحه به جلسات آتی مجمع موکول شد.

انتهای پیام

captcha