هزینه‌کرد زکات شفاف‌سازی شود
کد خبر: 3772486
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

هزینه‌کرد زکات شفاف‌سازی شود

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر انجام تحقیق و پژوهش در حوزه فریضه الهی زکات، گفت: شفاف‌سازی هزینه‌کردهای زکات موجب جلوگیری از فساد و افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

لزوم تحقیق در فریضه الهی زکات/ هزینه‌کرد زکات شفاف‌سازی شود

‌‌به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز  شنبه، ۲۴ آذر در جلسه شورای زکات استان، در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: مجموعه دست‌اندرکار در جمع‌آوری زکات و وصول زکات استان، حرکت جهشی خوبی داشته‌اند.
وی با ذکر این مطلب که هر کس هر مقدار تلاش کند به همان مقدار موفق می‌شود، ادامه داد: در جایگاه زکات در اسلام همین بس که دومین واجبی که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است زکات است.

پرداخت زکات معیار قبولی اعمال است

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که هر کجا بحث نماز وجود دارد به دنبالش زکات آمده است، زکات را همانند نماز معیار قبولی اعمال برشمرد و بیان کرد: در زکات برخورد حکومتی داریم به طوری که پیامبر نسبت به کسانی که تارک زکات و مانع زکات بودند برخورد حکومتی داشت لذا نظام اسلامی باید در تحقق پرداخت زکات تلاش کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تقدیر از فعالیت گروه‌های چهارگانه زکات، ادامه داد: کمیته‌های دست‌اندرکار زکات همچنان فعالیت خود را با همان ساختار انجام دهند.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه زکات، اظهار کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی فعالیت پژوهشی و معرفتی در حوزه زکات انجام دهد.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که نرم‌افزار محصول فعالیت پژوهشی در حوزه زکات تهیه شود بر تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای با موضوع زکات تاکید کرد و گفت: کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع زکات باید به لحاظ هنری و معرفتی جامع باشد.
وی فصل زمستان را فرصتی برای آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران در امر احکام زکات دانست و افزود: یاد دادن و ترویج زکات به تعبیر مقام معظم رهبری، هدف است.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر شفافیت در مصرف زکات، بیان کرد: شفافیت در امور مالی جلوی فساد و دروغ را می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: هر روستایی که زکات پرداخت می‌کند میزان زکات پرداختی در اختیار برنامه بودجه قرار گیرد تا در تخصیص‌ها مورد حمایت قرار گیرد.
این مفسر قرآن کریم با ذکر این که افزایش تخصیص روستاهای پیشرو در امر زکات به تشویق در پرداخت زکات کمک می‌کند، ادامه داد: درصدی از زکات برای فرش کردن نمازخانه‌های آموزش و پرورش اختصاص یابد.

انتهای پیام

captcha