فعالیت‌های ترم پاییز موسسه قرآن و عترت فاطمة الزهرا(س) کرمان
کد خبر: 3772531
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

فعالیت‌های ترم پاییز موسسه قرآن و عترت فاطمة الزهرا(س) کرمان

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه قرآن و عترت فاطمة‌الزهرا(س) کرمان در فصل پاییز مشغول برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های قرآنی در قالب طرح‌های مختلف است

به گزارش ایکنا؛ موسسه قرآن و عترت فاطمة‌الزهرا(س) کرمان در فصل پاییز مانند فصول دیگر سال، مشغول برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های قرآنی است. طرح‌های این دوره موسسه از نیمه‌های مهرماه آغاز و تا اواسط دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

طرح ملی مترجمی زبان قرآن به صورت حضوری و غیر حضوری(اینترنتی) با همکاری مرکز علوم قرآنی گلچین مشهد مقدس، دوره‌های ضمن خدمت قرآنی ویژه کارکنان دولت با مجوز رسمی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همراه با اعطای گواهینامه معتبر، طرح ملی تدبر در قرآن و سیره معصومین(ع) و طرح ملی هنر تلاوت در رشته‌های روخوانی، تجوید، ترتیل و صوت و لحن از ابتدا تا پیشرفته در کوتاه‌ترین مدت و با کمترین هزینه با همکاری موسسه قرآن و نهج البلاغه شهر مقدس قم از جمله طرح‌های در حال اجرای این موسسه است.

همچنین پنجمین دوره دوساله تربیت مدرس قرآن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دوره آموزشی زبان‌های خارجه اعم از انگلیسی با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی واحد کرمان برگزار شده است.

یکی دیگر از فعالیت‌های موسسه فاطمة الزهرا(س) برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن است، این مرکز به صورت کاملاً کاربردی و اصولی در دو بخش حضوری و غیر حضوری به تربیت حفاظ در مقاطع و طرح‌های مختلف یک‌ساله، سه‌ساله، چهارساله و خردسالان پرداخته است. در حال حاضر بیش از 40 نفر در حال حفظ قرآن در قالب طرح‌های ذکر شده هستند که در پایان مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم دریافت خواهند کرد.

کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های قرائت روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن، تفسیر ترتیبی(جزء 30)، تفسیر موضوعی و کلاس‌های فرهنگی و معارفی در رشته‌های؛ نهج‌البلاغه، شیعه‌شناسی، سیره معصومین، احکام، فن بیان و هنر سخنوری، مهارت همسرداری، مهارت فرزندپروری، کلاس‌های هنری شامل نقاشی و طراحی و کارگاه‌های آموزشی شامل ازدواج موفق، تغذیه اسلامی، هوش هیجانی ویژه  گروه سنی 6 تا 8 سال و والدین از جمله دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

این موسسه خدماتی مانند مهد و پیش‌دبستانی ندای زهرا(س)، مشاوره(خانوادگی، ازدواج، مذهبی، کودک و...) و اردوهای سیاحتی و زیارتی را نیز ارائه می‌کند.

همچنین این مرکز، امکانات دیگری مانند، کتابخانه‌ای با بیش از دو هزار کتاب، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی قرآنی، حجاب و عفاف واقع در کرمان، خیابان شهید رجایی، کوچه 52، موسسه فرهنگی قرآن و عترت فاطمه الزهرا(س) را نیز دارد. علاقه‌مندان برای استفاده از این امکانات می‌توانند با شماره 03432720921  تماس و یا به نشانی وب‌سایت www.fqci.ir و یا تلگرام fatemeh_alzahra@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha