رئیس‌جمهور عراق: شکست داعش با ندای مرجعیت محقق شد
کد خبر: 3772538
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

رئیس‌جمهور عراق: شکست داعش با ندای مرجعیت محقق شد

گروه بین‌الملل: برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی کامل بر داعش تصریح کرد: شکست این گروه تروریستی با ندای مرجعیت(آیت‌الله العظمی سیستانی) محقق شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «الفرات نیوز»؛ برهم صالح، امروز(24 آذرماه) در سخنرانی خود به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی بر داعش گفت: ما باید روزی که داعش آمد را به یاد بیاوریم، نباید فراموش کنیم که این پیروزی با ندای مرجعیت و به همت ارتش، پلیس، پیشمرگه و حشدالشعبی (بسیج مردمی) محقق شد.
 
وی در که در مراسم جشن «روز پیروزی» ائتلاف البناء(سازندگی عراق) سخن می‌گفت، تأکید کرد: نباید شهیدانی که در دفاع از وطن جان خود را از دست دادند، فراموش کنیم.
 
برهم صالح افزود: اگر پیروزی بر داعش نظامی بود ما باید آن را با پیروزی سیاسی که فساد را از بین ببرد و عراق را بازسازی کند تقویت کنیم، و مهمترین امر در این مرحله تکمیل کابینه هیئت وزیران و حمایت از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر در انجام وظیفه ملی است.
 
رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد: اختلافات سیاسی یک امر طبیعی است، اما این اختلافات نباید به تاخیر در تشکیل کابینه هیئت وزیران منجر شود.
 
آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق، در خردادماه سال 1393 در پی اشغال بخشی از خاک عراق از سوی عناصر تروریستی ـ تکفیری داعش، اعلام جهاد کفایی کرد و قشرهای مختلف مردم، نيروهاي مسلح و امنيتي اين كشور را به دفاع از عراق و مقدسات و مقابله شجاعانه با تروريست‌ها فرا خواند.
 
انتهای پیام
captcha