آغاز کارگاه نظام عدالت کودکان در همدان
کد خبر: 3772586
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

آغاز کارگاه نظام عدالت کودکان در همدان

گروه فرهنگی - کارگاه آموزشی اجرای نظام عدالت برای کودکان و نوجوانان از امروز در همدان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از خبرگزاری صداو سیما در این کارگاه سه روزه که با همکاری معاونت حقوقی قوه قضائیه و دفتر یونیسف در تهران و به میزبانی همدان برگزار می‌شود، قوانین و مقرارات داخلی با قوانین بین اللملی در حوزه ناقضین زیر ۱۸ سال و افراد نابالغ تطبیق داده می‌شود.
به گفته رئیس کل دادگستری استان همدان در این کارگاه آموزشی علاوه بر روسای دادگستری‌های سراسر استان و دادستان‌ها و قضات مرتبط با پرونده‌های قضائی کودکان و نوجوانان، مشاوران و مددکارانی از سازمان‌های بهزیستی و زندان‌ها نیز حضور دارند تا شرایط برای ارتقاء آگاهی‌ها و آموزش‌های آنان در رسیدگی به این پروند‌ها افزایش یابد.
آقای حیدری افزود: این ۲۸ امین کارگاه آموزشی است که با همکاری دفتر یونیسف سازمان ملل و معاونت حقوقی قوه قضائیه در استان‌ها برگزار می‌شود و یونیسف از برگزاری این کارگاه‌ها و رعایت حقوق کودکان و نوجوانان در محاکم حمایت‌های خاصی دارد.
مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه هم با اشاره به ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای قضات گفت:: تلاش شده است رویکرد کودک محوری در رسیدگی به پرونده‌های ویژه کودکان و نوجوان داشته باشیم.
به گفته آقای کاظمی ۲۵ درصد جمعیت کشور زیر ۱۸ سالند و حمایت از کودکان و نوجوانان در محاکم قضائی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نماینده یونیسف در ایران هم گفت: دفتر یونیسف با همکاری معاونت حقوقی یونیسف همکاری خوبی برای تبدیل محتوای آموزشی مقرارت داخلی با مقررات بین اللملی دارد.
به گفته وی در این کارگاه استاندارد‌ها و هنجار‌هایی ارائه می‌شود تا به قضات کمک کند بهترین تصمیم را در مورد کودکان ناقض قانون و کودکان قربانی و شاهد جرم در رسیدگی به پروند‌ها بگیرند.
انتهای پیام

captcha