ایده‌های نو برای کسب و کارهای قرآنی بررسی شد
کد خبر: 3772645
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
در سومین کافه محفل مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی؛

ایده‌های نو برای کسب و کارهای قرآنی بررسی شد

گروه اقتصاد ــ سومین کافه محفل «دورهمی کسب و کارهای قرآنی» با به بحث گذاشتن ایده‌های نو و مشارکت در اجرای آن‌ها برگزار شد.

ایده‌های نو برای کسب و کارهای قرآنی بررسی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، سومین کافه محفل «دورهمی کسب و کار‌های قرآنی» شنبه‌شب، ۲۴ آذرماه، با حضور جمعی از فعالان کسب و کار‌های جدید در کافه پدرخوانده از سوی مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی برگزار شد.
در ابتدای این محفل مهدی خیراللهی، استاد کارآفرینی و کسب و کار‌های نوین، اظهار کرد: در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا در مورد ایجاد کسب و کار و اصولاً کار کردن و فعالیت‌هایی که در کنار نام قرآن مطرح‌شده سخن بگوییم و ایده‌های خود را به اشتراک بگذاریم.
وی افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که همه چیز آن اسلامی است و با عینک قرآنی به تمام پدیده‌ها نگاه می‌کنیم، بر این اساس هر ایده و آنچه به ذهن فرد ایرانی می‌آید، قرآنی بوده و نباید حتماً ذهن خود را درگیر ایده‌هایی کنیم که به آن عنوان مذهبی اطلاق می‌شود.
خیراللهی تأکید کرد: کارکردن و ایده‌پردازی یک انسان مسلمان کاری قرآنی و دینی است. بنابراین باید ذهن را پذیرای ایده‌های مختلفی کرد که به کسب ثروت و کارآفرینی می‌انجامد.
وی بیان کرد: قاعده این عالم بر فراوانی استوار بوده و محور انرژی و ثروت باید به سوی سوددهی مالی پیش برود.
خیراللهی با بیان اینکه با پنج مدل می‌توان یک کسب و کار راه‌اندازی کرد، گفت: نخستین مدل کاهش هزینه است، به طوری که هر چیزی که بتواند به کاهش هزینه تولید و خدمات تا تبلیغات منجر شود خود می‌تواند یک کسب و کار باشد.
وی با یادآوری این نکته که تولید محصول و خدماتی که منجر به افزایش فروش بیشتر می‌شود نیز قابلیت کسب و کار دارد، اظهار کرد: سومین مدل نیز افزایش بهره‌وری از هر چیزی است. مدل چهارم نیز استفاده بهینه از مواد، ماشین و منابع مالی، انسانی و تکنولوژی و سه مدل قبلی بوده و به نوعی مدیریت است؛ مدیریت خود موجب افزایش بهره‌وری و کسب سود می‌شود. مدل پنجم نیز افزایش کیفیت است و در مورد کیفیت هر چیزی که فکر کنیم، قرآنی عمل کرده‌ایم.
خیراللهی در ادامه با اشاره به لزوم تلاش و پیگیری برای رفع نواقص ایده‌ها و اجرای آن‌ها اظهار کرد: عدم آگاهی در مورد حمایت‌هایی که از سوی ارگان‌های مختلف از ایده‌ها می‌شود، موجب ضعف کسب و کار‌ها شده و عملاً آن‌ها را با شکست مواجه می‌کند.
وی افزود: تضمین و حمایت از ایده‌ها بخشی از مأموریت ارگان‌های دولتی است. در حال حاضر با نقص اطلاعات در زمینه جذب حمایت روبه‌رو هستیم. امروز در همه دنیا پول وجود دارد و هرجا سودی باشد و ضعف ایده‌ها رفع شود، همه حمایت می‌کنند.
ایده‌های نو برای کسب و کارهای قرآنی بررسی شد
در ادامه این محفل مرتضی تسخیری، کارشناس کسب‌ و کارهای نوپا، نیز گفت: اسلام همه تجارت‌ها را قرآنی دانسته، مگر اینکه تعالیم قرآن از آن محو شده باشد.
وی با اشاره به ایده‌های مطرح شده در این محفل اظهار کرد: در این محفل چند ایده مطرح شد که اکثر آن‌ها ایده بوده و یکی از موضوع‌های مهم در این باره چگونه آموزش دادن و چگونه آموزش دیدن است؛ بخشی از آموزش‌ها غیرحضوری و بخشی دیگر از سوی ارتباطات میان‌فردی و برخی دیگر تجربی است که فضای سایبر نمی‌تواند همه این موارد را پشتیبانی کند.
وی درباره حمایت از ایده‌ها و تضمین کسب و کار‌ها نیز بیان کرد: بسیاری از ارگان‌ها هم آموزش می‌دهند و هم اینکه از راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کنند. به این دلیل که خود آن‌ها نیز سود می‌برند، اگرچه بسیاری از کسب و کار‌ها در اوایل کار خود برنامه مالی محدود کسب درآمد برای بازخورد گرفتن دارند.
براساس گزارش ایکنا، در این محفل ایده‌هایی درباره سبک زندگی ویژه آموزش ازدواج نوآورانه، وصل کردن نیازمندان به خیرین، شبکه‌سازی قرآنی در مساجد، ایجاد صندوق‌های مالی و استفاده از داوطلبان، سلامت و نقش تغذیه در سنین مختلف مطرح و بحث شد.
انتهای پیام
captcha