ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه؛ خواسته شوم دشمنان
کد خبر: 3772649
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه؛ خواسته شوم دشمنان

گروه اجتماعی - امام جمعه ماکو با بیان اینکه ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه، خواسته شوم دشمنان است، گفت: گذشته و تاریخ حکایت از این دارد که اتحاد در حوزه و دانشگاه تحقق یافته، ولی نیاز است توجه بیشتری شود.

ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه؛ خواسته شوم دشمنان

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو شب گذشته، 24 آذرماه در مراسم روز پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد ماکو ترتیب یافت، بیان کرد: پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی که انجام می‌شود، باید مرتبط با نیاز جامعه باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه یک رسالت مشترک دارند و آن هم فعالیت‌های علمی با در نظر گرفتن مشکلاتی است که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
امام جمعه ماکو با تاکید براینکه باید گرهی از گره‌های جامعه به دست دانشگاهیان و حوزویان باز شود، بیان کرد: در سایه انقلاب اسلامی ایران، کارهای شایسته‌ای در پیوند حوزه علمیه و دانشگاه صورت گرفته که تنها هدف تعالی جامعه را دنبال می‌کند.
وی ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه را خواسته شوم دشمنان ابراز کرد و افزود: گذشته و تاریخ حکایت از این دارد که اتحاد در حوزه و دانشگاه تحقق یافته ولی نیاز است توجه بیشتری شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی تاکید کرد: امام صادق(ع) در تنگنای دوره خود توانست چهارصد هزار نفر را در زمینه‌های علم شیمی، کلام، پزشکی و امامت به صورت تخصصی تربیت کند.
وی مقصود از نامگذاری هفته وحدت را جهت‌گیری هر دو قشر آینده‌ساز جامعه سمت الهی یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه و حوزه علمیه باید دانش‌آموختگانی تربیت کند که در راستای دستیابی به اهدافی جز وحدت حوزویان و دانشگاهیان چیز دیگری را به سرانجام نرساند.
امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه دشمن، شبهاتی بین دانشگاهیان و حوزویان ایجاد می‌کند که تا به امروز موفقیت انکارناپذیر است و راه مقابله با آن هم جز با تقویت افکار اسلامی تحقق نخواهد یافت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی گفت: به دین نیاز داریم چون هرچه فعالیت‌های دانشجویان به دور از دین الهی باشد، جز، امورات پوچ نیست.
انتهای پیام

captcha