با چند درس دینی و مذهبی دانشگاه اسلامی ساخته نمی‌شود
کد خبر: 3772650
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

با چند درس دینی و مذهبی دانشگاه اسلامی ساخته نمی‌شود

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه آزاد ماکو با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه عملاً در پیوند نیستند، دانشگاه، محل آموزش نیست، بلکه دانشگاه، محل زایش تفکرات نوین است، درحالی که هنوز تعدادی به دانشگاه از دید یک آموزشگاه می‌نگرند، گفت: دانشگاه‌های ما هنوز اسلامی نیستند و پیوند حوزه و دانشگاه عملاً سست است.

تربیت اسلامی در فضای مجازی وجود ندارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سعید مرادی، رئیس دانشگاه آزاد ماکو شب گذشته، 24 آذرماه در مراسم روز پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه بررسی چالش‌های این بخش باشد.
وی بر اهمیت پژوهش از دیدگاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: خود پژوهش، نیازمند کاوش و تامین زیرساخت‌های مطالعاتی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو با اشاره به اینکه پژوهش‌های سنتی، جوابگوی مشکلات عدیده کشور نیست، تصریح کرد: باید از دانشگاه در پیاده‌سازی تفکرات نوین در جامعه استفاده شود.
مرادی در ادامه تاکید کرد: حوزه و دانشگاه عملاً در پیوند نیستند، دانشگاه، محل آموزش نیست، بلکه دانشگاه، محل زایش تفکرات نوین است، درحالی که هنوز تعدادی به دانشگاه از دید یک آموزشگاه می‌نگرند، دانشگاه‌های ما هنوز اسلامی نیستند و پیوند حوزه و دانشگاه عملاً سست است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فضای مجازی هنوز هیچگونه تربیت اسلامی به‌صورت موثر ارائه نمی‌شود، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و زیرساخت‌ها در این حوزه بسیار سست است که نیاز به واکاوی و موشکافی دارد.
رئیس دانشگاه آزاد ماکو در پایان افزود: عملاً با چند درس با عنوان دین و مذهب، نمی‌شود دانشگاه اسلامی ساخت.
انتهای پیام

captcha