انسان‌های خداپرست بدبین نیستند
کد خبر: 3772706
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

انسان‌های خداپرست بدبین نیستند

گروه اجتماعی - روانشناس لرستانی با بیان این‌که انسان‌های خداپرست بدبین نیستند و همواره چیزهای خوب را می‌بینند، گفت: اعتماد ریشه اصلی زندگی است اگر اعتماد از بین یک خانواده رخت ببندد و طرفین به هم اعتماد لازم را نداشته باشند آن خانواده پوشالی و پوچ خواهد بود.

اعتماد؛ ریشه اصلی زندگی/درآمد اقتصادی بانواناز عوامل ایجاد بدبینی بین زوجین است

 فضل‌الله میردریکوند، از روانشناسان لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌با عوامل ایجاد بدبینی و شک و سوءظن بین زوجین، گفت: برخی از زوجین گاهی نسبت به هم بدبین هستند که این بدبینی باعث بروز مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود زنی که نسبت به همسرش و یا شوهری که نسبت به همسرش شک دارد اگر این شک و بدبینی ادامه پیدا کند منجر به تنش‌ها و اضطراب‌هایی در زندگی می‌شود.
وی افزود: آن‌چه حائز اهمیت است این است که نباید در مورد دیگران قضاوت عجولانه داشته باشیم اگر در یک خانواده زن نسبت به همسر و یا شوهر نسبت به همسر و فرزندانش بدبین باشد زندگی آن‌ها شیرینی خود را از دست داده و زندگی برایشان تاریک می‌شود.
این روانشناس لرستانی اضافه کرد: باید توجه داشت که شک و تردید باعث می‌شود اتفاقات ناگواری در زندگی پیش بیاید. یک زن و مرد با هدف رسیدن به اهدافی زندگی مشترک را شروع می‌کنند. زن و شوهر باید توجه داشته باشند هرچه دنبال حرف را بگیرند مشکل آن‌ها حادتر می‌شود؛ لذا در پاره‌ای از موارد لازم است یکی‌از زوجین کوتاه بیاید.
وی اضافه کرد: البته اکثر افرادی‌که بدبین هستند وقتی در زندگی آن‌ها کنکاش می‌کنی متوجه می‌شوی در زندگی گذشته‌شان با مشکلی مواجه بوده‌اند مثلاً والدینشان با هم مشاجره و اختلاف داشته‌اند، والدینشان از هم طلاق گرفته‌اند و یا این‌که پدر یا مادرشان معتاد بوده‌اند و این بدبینی ناشی از تجارب گذشته وی است. این قبیل افراد به‌خاطر مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی داشته‌اند یاد نگرفته‌اند که چگونه به دیگران اعتماد کنند این در حالی‎است که افراد خوشبین همواره شکل‌های خوب قضیه را می‌بینند و افراد بدبین همواره شکل‌های بد قضیه را می‌بینند، افراد بدبین همیشه به‌دنبال علائمی می‌گردند که ثابت کنند طرف مقابل قصد آزار وی را دارد و وی را دوست ندارد.

انسان‌های خداپرست بدبین نیستند

میردریکوند با بیان این‌که انسان‌های خداپرست بدبین نیستند و همواره چیزهای خوب را می‌بینند، ادامه داد: اعتماد ریشه اصلی زندگی است اگر اعتماد از بین یک خانواده رخت ببندد و طرفین به هم اعتماد لازم را نداشته باشند آن خانواده پوشالی و پوچ خواهد بود.
وی گفت: افراد خیلی سریع به اقوام و اطرافیان نزدیک خود بدبین می‌شوند؛ چراکه همیشه از آن‌ها احترام و محبت دیده‌اند اما با مشاهده کوچک‌ترین بی‌احترامی بلافاصله نسبت به آن فامیل بدبین می‌شوند در صورتی‌که در چنین مواقعی فرد باید نیکی‌ها و محبت‌های آن فامیل و یا عضو خانواده را با خود مرور کند و اگر بی‌احترامی و بدی از وی دیده به پای مشکلات وی بگذارد و از آن گذشت کند. البته باید توجه داشت که ما نباید انتظار داشته باشیم همه افراد فامیل آن کاری را انجام دهند که ما دوست داریم؛ چراکه هر فردی سلایق و خصوصیات مخصوص به خود را دارد؛ لذا باید تفاوت‌های فرهنگی افراد را در نظر بگیریم.

درآمد اقتصادی بانوان؛ از عوامل ایجاد شک و بدبینی بین زوجین

این روان‌شناس لرستانی در ادامه درآمد اقتصادی بانوان را  یکی‎از عوامل ایجاد شک و بدبینی بین زوجین دانست و گفت: امروزه مشکلات اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی و بسیاری موارد دیگر باعث شده آدم‌های اطراف ما خسته‌تر از آن‌چه ما انتظار داریم باشند؛ لذا لازم است در مواجهه با برخی از بی‌احترامی‌ها و رفتارهای غلط از دیگران، بلافاصله نسبت به آن‌ها بدبین نشویم.
وی افزود: در چنین مواقعی اگر بانوان یک کنترل ایثارگرانه نداشته باشند باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها خواهد شد، زن و شوهر در این مواقع باید پول‌هایشان را روی هم گذاشته و صرف زندگی کنند اگر بحث «پول من» و «پول تو» در میان باشد باعث بروز بی‌اعتمادی بین آن‌ها خواهد شد.
میردریکوند تاکید کرد: ضرورت دارد ‌در پاره‌ای موارد برای رضایت دل همسر گذشت کرد، بانوان باید بدانند نوع عشق زن و مرد متفاوت است، شوهر آن‌ها پدر فرزندانی نیز هست، برادر خواهران و فرزند خانواده‌ای نیز هست که آن‌ها هم به محبت و عشق وی محتاج هستند؛ لذا زن نباید خودخواهانه عشق و پول شوهر را فقط برای خود بخواهد. همسران باید برای هم وقت بگذارند، آن‌ها باید مراقب باشند کاری نکنند که همسرشان نسبت به آن‌ها بدبین شود، آن‌ها باید نسبت به هم عشق و تعهد داشته باشند.

انتهای پیام

captcha