مؤسسات قرآنی برای خرید مکان آموزشی حمایت شوند
کد خبر: 3772735
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

مؤسسات قرآنی برای خرید مکان آموزشی حمایت شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل مؤسسه زینب‌الکبری(س) خرم‌آباد گفت: طی سال‌های گذشته چندین بار کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان داده شده‌ است، اما آن‌چه اکنون انتظار داریم این است که مسئولان در راستای خرید مکان آموزشی برای مؤسسات به ما کمک کنند.

مؤسسات قرآنی برای خرید مکان آموزشی حمایت شوند

فرشته تقی‌پوریگانه، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: فعالیت‌های قرآنی خود را از سال 80 به‌عنوان رابط آستان قدس رضوی، در استان لرستان آغاز و در سال 89 با ثبت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت به‌نام مؤسسه زینب‌الکبری(س) در خرم‌آباد، فعالیت رسمی خود را آغاز کردم.
وی با اشاره به این‌که دوره استاد محسنی را در مشهد و زیرنظر وی گذراندم، عنوان کرد: اکنون نیز به‌عنوان رابط آستان قدس در حال فعالیت هستم و درحال حاضر نیز دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی ویژه کودکان 4 تا 6 سال، به روش استاد محسنی، در این مؤسسه در حال برگزاری است.
تقی‌پوریگانه با بیان این‌که در حال حاضر حدود 90 قرآن‌آموز در این مؤسسه در حال یادگیری مباحث قرآنی هستند، عنوان کرد: در این مؤسسه دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی ویژه کودکان و نوجوانان، ویژه مادران کم‌سواد و بی‌سواد و دوره صوت و لحن برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‌الکبری(س) خرم‌آباد، ادامه داد: همچنین به‌دلیل استعداد کودکان و همچنین استقبال والدین کلاس‌های حساب با چرتکه و لیوان چینی نیز در این مؤسسه برگزار می‌شود که باعث بالا رفتن سرعت‌عمل بچه‌ها و تقویت دید آن‌ها شده‌، که مورد رضایت والدین است.
وی با بیان این‌که درمجموع 10 نفر در این مؤسسه به‌عنوان مربی و کادر اجرایی درحال فعالیت هستند، عنوان کرد: از این تعداد هفت نفر از طریق بیمه فعالان قرآنی، بیمه شده‌اند و سه نفر باقی‌مانده تمایلی به بیمه شدن نداشتند.
تقی‌پوریگانه با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ در این مؤسسه، ادامه داد: دوره آموزشی حفظ جزء 30 قرآن‌کریم برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و همچنین برای کودکانی که هم خودشان استعداد دارند و هم خانواده‌های آن‌ها به حفظ قرآن فرزندشان تمایل دارند، کلاس خصوصی حفظ برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‌الکبری(س) خرم‌آباد، با اشاره به مشکلات عمده و اساسی پیش‌روی این مؤسسه، گفت: یکی‌ از مشکلات اصلی ما هزینه‌های مالی و مکان آموزشی است.
وی ادامه داد: مکان آموزشی ما استیجاری است و با توجه به افزایش قیمت‌های پیش آمده در تمامی حوزه‌ها و هزینه‌هایی که بابت هر بار جابجایی بر مؤسسه تحمیل می‌شود، که هزینه‌های گزاف و زیادی است و علاوه‌بر آن زمانی را که باید صرف آموزش کودکان کنیم را نیز به حداقل می‌رساند که این خود یک آسیب بزرگ است.
تقی‌پوریگانه با اشاره به این‌که درآمد و هزینه‌های مؤسسه طوری‌ بوده که ما از سال 89 که مجوز فعالیت دریافت کرده‌ایم تاکنون موفق به خریداری مکانی برای مؤسسه نشده‌ایم، عنوان کرد: از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم که کمک مالی و هزینه‌ای به ما بدهند که حداقل بتوانیم از زیر بار مشکلات کمر راست کنیم و با خرید مکانی برای مؤسسه، از این دربه‌دری بیرون بیاییم، چراکه خود مؤسسه ما طی سال گذشته دو بار مکان خود را تغییر داده است.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینب‌الکبری(س) خرم‌آباد، با تأکید بر این‌که مالیات و پرداخت آن از دیگر مشکلات اساسی مؤسسات قرآنی است، تصریح کرد: طبق قانون اساسی مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند، اما علی‌رغم این قانون اداره مالیات به هر بهانه‌ای از ما مالیات می‌گیرند که ضربه بزرگی به مؤسسات وارد می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی‌از مشکلات اساسی ما در این رابطه این است که از لحاظ امورات اداری توجیه نشده‌ایم، که در این راستا انتظار داریم که مسئولان مربوطه دوره‌های عملی و جلسات توجیهی و آموزشی، با حضور مأموران اداره مالیات، برای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار کرده و مدیران را در این رابطه توجیه کنند که دفتر روزنامه و اظهارنامه مالیاتی خود را چگونه پُر کنند.
تقی‌پوریگانه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته چندین بار کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان داداه شده‌ است، اما آن‌چه اکنون انتظار داریم این است که مسئولان در راستای خرید مکان آموزشی برای مؤسسات به ما کمک کنند.

انتهای پیام

captcha