برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی ـ پژوهشی در دانشگاه لرستان
کد خبر: 3772746
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی ـ پژوهشی در دانشگاه لرستان

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی ـ پژوهشی در دانشگاه لرستان خبر داد.

آغاز هفته پژوهش با شعار «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی»

به گزارش ایکنا از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، شامگاه شنبه، 24 آذرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی ـ پژوهشی که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری، گفت: این هفته با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی آغاز شده‌ است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علمی با 54 غرفه، یکی‌از برنامه‌های هفته پژوهش است که در این نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه محققان و پژوهشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

عزیزی با اشاره به این‌که بسیاری از نیازهای استان لرستان می‌تواند در همین نمایشگاه‌ها شناسایی و با استفاده از آن‌ها چالش دستگاه‌ها حل شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های پژوهشی در راستای ارتقای کمیت و کیفیت پژوهش برگزارشده و همچنین از پژوهشگران و فناوران برتر استان در اختتامیه نمایشگاه تجلیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه دستاوردهایی‌ست که عمدتاً در راستای چالش‌های استان است، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که عمده چالش‌ها و تحقیقاتی که در استان انجام شده در معرض دید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که گسستی بین مراکز تحقیقاتی، علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی از قبل وجود داشته، برپایی این نمایشگاه‌ها می‌توانند از طرح‌های محققان و پژوهشگران در راستای رفع چالش دستگاه اجرایی استفاده شود.

تجلیل از هفتاد پژوهشگر برتر لرستان

خسرو عزیزی،  جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش در لرستان اظهار کرد: هفته پژوهش با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی آغاز شده است.
وی ادامه داد: طی این هفته شاهد افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان در قالب 52 غرفه با حضور دانشگاهیان و فناوران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
عزیزی اضافه کرد: این نمایشگاه به دو منظور توانمندی دستگاه‌ها و کارهای پژوهشی خوبی که انجام شده و همچنین فناوری‌های تولید شده برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه لرستان افزود: در این راستا از سه فناوری در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی می‌شود و یکسری کارهای تقاضامحوری کاربردی که در راستای رفع چالش‌های استان هستند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
وی با بیان این‌که در هفته پژوهش کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی را برای پژوهشگران جوان برگزار می‌کنیم، بیان کرد: در روز اختتامیه از هفتاد پژوهشگر، محقق برتر، فناور و پژوهشگران دانشگاهی، دانش‌آموزی و دانشجویی، کارمند و ایده برتر تجلیل خواهد شد.

حضور ۱۸ دستگاه اجرایی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی لرستان

سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی بلرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی لرستان در ۴۷ غرفه و با حضور ۱۸ دستگاه اجرایی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و ...‌ به نمایش گذاشته شده است.
فرح‌بخش گفت: این نمایشگاه در سه بخش دستاوردهای پژوهشی که متولی آن دستگاه‌های اجرایی هستند، بخش فن بازار‌ با متولی‌گری مراکز رشد و پارک علم و فناوری، اشتغال و کارآفرینی که متولی آن مراکز آموزش علمی ـ کاربردی است، برپا شده است.

انتهای پیام

captcha