ساندی تلگراف: استراسبورگ، پناهگاهی برای افراط‌گرایان فرانسه
کد خبر: 3772757
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

ساندی تلگراف: استراسبورگ، پناهگاهی برای افراط‌گرایان فرانسه

گروه بین‌الملل ـ روزنامه انگلیسی‌زبان «ساندی تلگراف» اعلام کرد که رشد فزاینده تندروی در شهر «استراسبورگ» فرانسه نگران‌کننده است و این شهر به‌ پناهگاهی برای افراط‌گرایان تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ روزنامه انگلیسی‌زبان «ساندی تلگراف» به نقل از «رولان ریس»، شهردار  استراسبورگ فرانسه نوشت: 10 درصد از افرادی که نام آنها در لیست افراد پرخطر نزد دستگاه‌های امنیتی قرار دارد و تعداد آن‌ها به 2500 نفر می‌رسد، در شهر استراسبورگ اقامت دارند.

این روزنامه همچنین به نقل از وکلای متخصص در زمینه تروریسم آورده؛ شهر استراسبورگ به مرکزی برای افراط‌گرایان در فرانسه تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده: وجود افراد تندرو و افراطی در شهر استراسبورگ فرانسه و برای نخستین بار در سال 2000 با خنثی‌سازی طرح القاعده برای منفجرساختن کلیسای این شهر مطرح شد و در بین افراد انتحاری که در سال 2015 به سالن نمایش «باتکلان» پاریس حمله کردند نیز فردی به نام «محمد عقاد» از شهر استراسبورگ وجود داشت.

یادآوری می‌شود، پلیس «استراسبورگ» فرانسه سه‌شنبه (20 آذرماه) از تیراندازی در یکی از بازارهای این شهر که به مناسبت مراسم کریسمس برپا شده بود، خبر داد که در این حادثه، چهار نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام

captcha