زنگ خطر حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3772771
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

زنگ خطر حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آمار حوادث جاده‌ای در استان نگران‌‌کننده است، افزود: متأسفانه تعداد حوادث و تلفات جاده‌ای ما به نسبت میزان تردد، در وضعیت بحرانی قرار دارد و مهم‌ترین عامل آن نیز، عامل انسانی به دلیل تخطی از سرعت مجاز است.

زنگ خطر حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی خانقایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امروز، 25 آذرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: این اداره‌کل دو وظیفه عمده دارد؛ یکی حمل و نقل جاده‌ای که بیش از 90 درصد جابجایی‌ها را دربرمی‌گیرد و دیگری، راهداری و حفاظت از راه‌ها که مسئولیت بسیار مهمی است.
وی اظهار کرد: در بحث جابجایی بار، در هشت ماهه امسال، 4.5 میلیون تن کالا جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 32 درصد افزایش داشته است؛ همچنین در این مدت، دو میلیون و 800 هزار نفر مسافر نیز جابجا شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه استان ما دارای دو پایانه‌ مرزی میلک و میرجاوه جهت صادرات و واردات به کشورهای افغانستان و پاکستان است، افزود: تا پایان امسال پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین نیز راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال جاری، در مجموع یک میلیون و 647 هزار و 252 تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار در این استان جابجا شده است.
خانقایی با بیان اینکه بندر چابهار به‌عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی خاصی برخودار است، گفت: حجم ترانزیت کالای ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج شده است 41 هزار و 658 تن کالا بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 8 برابری را نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: میزان ترانزیت و صادرات و واردات در این مدت نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی بالای استان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت استراتژیک آن در محور شرق، برنامه‌ریزی و اهتمام دولت جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم در کنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل و نقل در شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار حوادث جاده‌ای در استان نگران‌کننده است، افزود: متأسفانه تعداد حوادث و تلفات جاده‌ای ما به نسبت میزان تردد، در وضعیت بحرانی قرار دارد و مهم‌ترین عامل آن نیز، عامل انسانی به دلیل تخطی از سرعت مجاز است.
خانقایی بیان کرد: با توجه به اینکه استان ما پهناورترین استان کشور بوده و از لحاظ طول راه‌ها نیز جزء سه استان اول کشور هستیم، باید تعداد استراحت‌گاه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی را افزایش داد.

انتهای پیام

captcha