پیوند چهل سالگی انقلاب با فرهنگ و هنر در قالب جشنواره
کد خبر: 3772776
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

پیوند چهل سالگی انقلاب با فرهنگ و هنر در قالب جشنواره

گروه اجتماعی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای تداوم نمی‌یابد؛ مگر در پیوند با هنر و چگونگی بیان آن، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ـ هنری انقلاب اسلامی در نظر دارد چهل سالگی انقلاب را با فرهنگ و هنر پیوند بزند.

پیوند چهل سالگی انقلاب با فرهنگ و هنر در قالب جشنواره

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان روز گذشته، 24 آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در گیلان که در بیت جانباز شهید آیت الله حاج صادق احسانبخش رونمایی شد، اظهار کرد: جمع حاضر به این معنی است که راه انقلاب رفتنی است؛ نه گفتنی و ما فقط به گفتن بسنده نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای تداوم نمی‌یابد؛ مگر در پیوند با هنر و چگونگی بیان آن، عنوان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی می‌خواهد چهل سالگی انقلاب را با فرهنگ و هنر پیوند بزند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه عدد 40 در بخش های مختلف این جشنواره برجسته می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه عکس در 40 میدان شهر رشت، برگزاری شب های خاطره با عنوان «نقل انقلاب» در 40 مسجد استان، اکران فیلم، تولید نماهنگ، کارگاه طراحی پوستر و... از جمله این برنامه‌هاست.

فاضلی ادامه داد: بازسازی و اجرای سرودهای تداعی‌گر انقلاب توسط ارکستر موسیقی، شب شعر، کرسی‌های تلاوت قرآن، جلسات تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و 40 برنامه فاخر در شهرستان های استان نیز انجام می شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه تداوم انقلاب به هنرش است و با اسامی تکرای معنا ندارد، خاطرنشان کرد: ما باید نسل هایی را تربیت کنیم که بتواند انقلاب را تداوم دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان متذکر شد: جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در گیلان به یمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف استفاده از ابزار هنر به عنوان رساترین، نافذترین و ماناترین ابزار برای انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل حاضر از آذر لغایت اسفند سال جاری در سطح استان برگزار می شود.

میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار شهرستان رشت نیز، آیت‌الله احسانبخش را از روحانیون و وعاظ تاثیرگذار در تبلیغات دینی استان گیلان در سال های قبل از انقلاب و شخصیتی مبارز و پیشتاز در جریان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بیت و دفتر ایشان را به نوعی می‌توان یادمان انقلاب و دفاع مقدس دانست، زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این مکان کانون فعالیت‌های انقلابی، فرهنگی، اجرایی و عمرانی بود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان نظام در سفر به استان گیلان و شهرستان رشت نخست به دیدار ایشان می‌آمدند، اضافه کرد: تدبیر، تیزهوشی، شجاعت، صراحت، شناخت و اشراف به مسائل استان از خصوصیات آیت‌الله احسانبخش بود.

فرماندار رشت خطبه‌های آیت‌الله احسانبخش در نمازهای جمعه و در جهت توسعه استان و حمایت از اقشار ضعیف، کشاورزان و اقشار نیازمند را همواره راهگشا دانست و یادآور شد: مجموعه این خصوصیات شخصیتی کم‌نظیر و افتخارآفرین از ایشان ساخته بود.

به گزارش ایکنا، جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha