ضرورت حضور پررنگ احزاب در برنامه‌های سیاسی و اجتماعی
کد خبر: 3772778
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ضرورت حضور پررنگ احزاب در برنامه‌های سیاسی و اجتماعی

گروه سیاسی - استاندار خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه احزاب باید زنده باشند و در رقابت‌های سیاسی با وجود اختلاف نظرها تلاش کنند، گفت: حضور پر رنگ خانه احزاب در برنامه‌های سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی استان مطالبه جدی ما از این تشکل است.

دولت‌ها ناگزیر به شنیدن صدای احزاب قوی هستند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی صبح امروز، 25 آذرماه در دیدار اعضای خانه احزاب استان اظهار کرد: اگر احزاب واقعی در کشور شکل بگیرد، آورده زیادی برای مردم به همراه خواهد داشت.
وی با مرور فراز و نشیب‌هایی که خانه احزاب در کشور از سال 79 به این سو به خود دیده است، خرسندی خود را از این که در دولت تدبیر و امید این تشکل ساماندهی و دوباره فعال شد، ابراز کرد.
شجاعی افزود: احزاب به لحاظ تشکیلاتی در کشورمان به دلایلی به خوبی پا نگرفته‌اند که بخشی از آن ناشی از مسائل داخلی خود آن‌ها بوده است، چون در ادوار مختلف شاهد بوده‌ایم که برخی احزاب با روی کار آمدن دولت‌ها شکل گرفته‌اند و به دلیل وابستگی به آن دولت، با کنار رفتن دولت مدنظر آن‌ها نیز افول کرده‌اند.
وی از این منظر خواستار آن شد تا احزاب و گروه‌های سیاسی برای اصلاح این رویه، نگاهی به درون داشته باشند.
استاندار خاطرنشان کرد: احزاب ما عموما قبل از انتخابات فعال می‌شوند و شاهد هستیم که حتی پس از پیروزی جریان مورد حمایت خود، نقشی در اجرا ندارند یا کمتر اثری از آن‌ها دیدده می‌شود در حالی که آن‌ها برای اثرگذاری بیشتر باید شئون لازم را داشته و در راه‌اندازی دفتر و گسترش تشکیلات به دولت‌ها وابسته نباشند.
شجاعی از خانه احزاب به عنوان پیشگامان مباحث سیاسی یاد کرد، با تاکید بر این که کلیت احزاب باید زنده باشند و در رقابت‌های سیاسی با وجود اختلاف نظرها تلاش کنند راهنمایی خوب برای مجریان باشند، گفت: حضور پررنگ خانه احزاب در برنامه‌های سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی استان مطالبه جدی ما از این تشکل است.
وی ادامه داد: فعالیت و نظارت احزاب و گروه‌ها می‌تواند ظرفیت کارشناسی پیکره اجرایی دولت را کامل، جامع و پخته کند و معتقدم که برای رشد و توسعه استان به جمیع نظرات احزاب و تشکل‌ها نیاز داریم.
شجاعی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه رشد نیروهای سیاسی استان را جزو وظایف خود می‌دانم، طی شدن فرآیند قانونی امور مختلف ازجمله مراسم و جلسات سخنرانی را یادآور شد و حمایت خود را از گسترش فعالیت احزاب در استان اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی استانداری به اتفاق خانه احزاب زمینه ورود بی‌دغدغه به دو انتخابات مهم سال های پیش رو و شرایط برگزاری مطلوب جلسات و همایش‌های حزبی را طبق مشی دولت فراهم کند.
انتهای پیام

captcha