خودشناسی؛ نخستین گام موفقیت در بازار بورس
کد خبر: 3772783
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

خودشناسی؛ نخستین گام موفقیت در بازار بورس

گروه اقتصادی- مدیربورس منطقه‌ای البرز گفت: گام نخست در سرمایه‌گذاری موفق در بورس خودشناسی است. همه کسانی که قصد دارند وارد بازار بورس شوند و ثروت زیادی را از طریق سرمایه‌گذاری موفق در بورس کسب کنند اول باید خودشان را بشناسند.

خودشناسی؛ نخستین گام موفقیت در بازار بورس

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، ششمین بازدید از سلسله بازدیدهای چهاردهمین طرح ملی «ایران مرز پرگهر»، بعدظهر شنبه، 24 آذر با بازدید دانشجویان رشته جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی از تالار بورس استان البرز برگزار شد.
در این بازدید علیرضا نصرتی‌فر، مدیر بورس منطقه‌ای استان البرز گفت: گام نخست در سرمایه‌گذاری موفق در بورس خودشناسی است. همه کسانی که قصد دارند وارد بازار بورس شوند و ثروت زیادی را از طریق سرمایه‌گذاری موفق در بورس کسب کنند اول باید خودشان را بشناسند؛ در واقع آگاهی کامل از موقعیت مالی خود و تعریف شفاف اهداف مالیتان، نخستین گام یک سرمایه گذاری موفق در بورس است.
وی با طرح چند سوال در خصوص سرمایه‌گذاری در بازارهای گوناگون، افزود: چه کسی می‌تواند وارد بازار شود؛ کسی که ریسک‌پذیر باشد. چه پولی را وارد بازار کنیم؛ پولی که مازاد باشد؛ یعنی سرمایه‌گذاری باپول مازاد باشد؛ چراکه اگر نیاز به آن پول وجود داشته باشد رفتار عقلایی را از من می‌گیرد و سوم اینکه در چه بازاری سرمایه‌گذاری می‌کنیم.
نصرتی‌فر ادامه داد: بازار سرمایه بازار فعال و پویایی است. شرط اول این است که باید فکر اقتصادی داشت و کسی که بازاری است، باید بتواند سرمایه‌گذاری کند و اگر احساس می‌کنید بازاری هستید بورس برای شما فوق‌العاده است. بازاری‌ها رفتارهای عقلایی دارند اول قیمت می‌کنند و بعد خرید می‌کنند. بازاری فکر واندیشه است و عقل اقتصادی را باید کسانی که وارد بازار می‌شوند داشته باشند و باید بازار را بشناسند.
وی گفت: در انتخاب عقلانی محاسبه سود و زیان ملاک عمل است و مردم در جامعه برای رسیدن به بیشترین سود، دست به فعالیت‌های مبادله می‌زنند و آنچه در فعالیت‌های مبادله قابل توجه است، رویه‌ها و فرآیندهای عقلانی است که از رهگذر آن مردم در انتخاب کنششان از آن بهره می‌گیرند و دست به تصمیم می‌زنند.
مدیر بورس منطقه‌ای البرز بیان کرد: ریسک در بازار بورس بدون شک رفیق دائمی یک سرمایه‌گذاری است. ریسک مانع رسیدن به آن بازدهی مورد نظر است ریسک احتمال عدم موفقیت در بازار است. ریسک و بازده رابطه‌ای مستقیم دارند اگر بازده بیشتر می‌خواهید باید ریسک‌پذیری بیشتری داشته باشید. ریسک در بازار بورس بدون شک رفیق دائمی یک سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه ماندگاری در بازارهای مالی رابطه مستقیمی با مدیریت ریسک دارد، اظهار کرد: چیزی که در بازار حاکم است منطق است نه اینکه اینجا عقل نداریم؛ بلکه اصل برابری ریسک و بازده است ما باید بازار را زندگی کنیم ما نباید چهارتا کلمه حفظ کنیم. بازاری تفکر است؛ اگر می‌خواهید زندگی سالم داشته باشید باید تفکر داشته باشید و به نشدها بیشتر فکر کنیم؛ چراکه این نیاندیشیدنها پلی است برای ساده‌اندیشی.
نصرتی‌فر در پایان سخنان خود گفت: ما در صورتی بازار بورس سالمی خواهیم داشت که به مقوله آموزش و ارتقا سطح توانمندی‌های افراد بیشتر توجه کنیم.
یادآور می‌شود؛ انواع سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و انواع کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری، نحوه‌ی سرمایه گذاری، مفاهیم اولیه بازار سرمایه، مفاهیم ریسک و بازده، مزایای بورس اوراق بهادار، شرایط پذیرش شرکت‌ها از جمله موضوع های مورد بررسی در این بازدید علمی و آموزشی بود.
انتهای پیام

captcha