بسترسازی؛ لازمه گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 3772787
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
ستاری تأکید کرد؛

بسترسازی؛ لازمه گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

گروه دانشگاه ــ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور معتقد است که بستر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز باید فراهم شود تا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بخش مهمی از اقتصاد کشور باشند.

به گزارش ایکنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور، در نوزدهمین آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده کشوری که امروز یکشنبه، ۲۵ آذرماه، در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده و میزان دریافت وام این شرکت‌ها نشان می‌دهد که آنها بخش مهمی از اقتصاد کشور شده‌اند.

وی افزود: اقدامات معاونت علمی و فناوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حائز اهمیت است. از ابتدای فعالیت دولت در زمینه گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات وسیعی انجام شده و افزایش کمی آنها مهمترین وجه آن است، به طوری که این شرکت‌ها تاکنون به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه میزان دریافت وام این شرکت‌ها از شبکه بانکی به رقم قابل توجهی رسیده است، گفت: امیدواریم بسترسازی در عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به نحوی انجام شود که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بخش مهمی از اقتصاد کشور باشند.

در بخش دیگری از این آئین، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، طی سخنانی اظهار کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود، مأموریت اصلی در وزارت علوم حل مشکلات است. هدف از برگزاری هفته پژوهش توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری است و بر همین اساس امسال با توجه به این هدف برنامه‌هایی تعبیه شده است.

وی برگزاری سمینارهایی برای بحث و بررسی پیرامون مشکلات و ارائه راهکارهایی برای مشارکت حوزه‌های علوم انسانی و هنر را یکی از مهمترین برنامه‌های امسال بیان کرد و گفت: در حوزه روابط بین‌الملل سمینار دیگری در این هفته برگزار می‌شود که دانشگاه کاشان میزبان برگزاری این سمینار است. همچنین نشست دیگری را با انجمن‌های علمی در این هفته برگزار خواهیم کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه در شرایطی که کشور ما در برابر تحریم‌های یک سویه قرار گرفته، مهمترین کار پاسخگو بودن به نیازهای فناورانه کشور است، افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه تقاضای فناوری در هفته پژوهش برگزار می‌شود و ۵۰ سازمان واحد صنعتی و خدماتی نیازهای فناوری خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

برومند در ادامه بیان کرد: از میان ۱۶۹ پژوهشگر برتر که دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها آنها را معرفی کرده بودند ۱۸ نفر انتخاب شدند. گروه ۵۰ نفره‌ای داوری آنان را برعهده دارد. امروز همچنین در کنار تقدیر از پژوهشگران، از سه استاندار کشور که از بخش پژوهش و فناوری حمایت کردند و نیز رؤسای دانشگاه‌های معین تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

captcha