نمایشگاه کتاب البرز افتتاح شد
کد خبر: 3772795
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

نمایشگاه کتاب البرز افتتاح شد

گروه فرهنگی ـ‌ نهمین نمایشگاه کتاب البرز صبح امروز، ۲۵ آذرماه در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج آغاز به‌کار کرد.

نمایشگاه کتاب البرز افتتاح شد

به گزارش ایکنا از البرز، ناصر مقدم، مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان البرز که امروز، 25 آذرماه در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه به‌دلیل شرایط جامعه و عدم فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی روزبه‌روز شاهد کاهش سرانه مطالعه هستیم.
وی افزود: دولت به‌عنوان متولی بسياری از امور فرهنگی، با در اختيار داشتن رسانه‌های گروهی، سازمان‌ها و نهاد‌های ذيربط و با سياست‌گذاری‌های دقيق و کلان، نقش بسزایی در ايجاد فرهنگ مطالعه و نهادينه شدن فرهنگ کتابخوانی می‌تواند، ايفا کند.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز افزود: به طور مثال ساده‌ترين کاری که دولت می‌تواند برای ترويج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام دهد برگزاری نمايشگاه‌های كتاب در سطح کشور و نيز اهدای جوايز ادبی، علمی و فرهنگی به ناشرين و کتابخوانان و نويسندگان، اهدای كتاب به بهانه‌های گوناگون، حمايت‌های مالی از خريداران کتاب از طرق مختلف و توجه به زيرساخت‌های لازم برای تقويت فرهنگ مطالعه و كتابخوانی است.
مقدم بیان کرد: البته بايد فراموش کرد که در زمينه توسعه و نهادينه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عمومی، ناشران و كتاب فروشی‌ها هم به نوبه خود نقش بسيار مؤثری دارند. ميزان توجه ناشران به تمايلات و نيازهای خوانندگان، رعايت استاندردهای چاپ و نشر و هم چنين گسترش قلمرو نمايش و توزيع كتاب توسط كتاب فروشی‌ها مطابق به نياز کتابخوانان از جمله عوامل اثرگذار در گرايش مردم به سمت و سوی مطالعه است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب البرز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه دسترسی آسان مردم به انتشارات مختلف است. در این نمایشگاه کتاب‌ در حوزه مختلف از جمله کودک، پزشکی، علمی، آموزشی، شعر و ... به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: این نمایشگاه با ۱۳۰ غرفه و با حضور ۳۰۰ ناشر و ۴۸ هزار عنوان کتاب از امروز تا 30 آذرماه در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج دایر است.
مقدم با اشاره به اینکه 13 ناشر از ۳۰۰ ناشری که در این نمایشگاه حضور دارند البرزی هستند، گفت: رونمایی از کتاب، عصر شعر، نقد کتاب، ایستگاه نقاشی و غرفه‌های ایثار، شهادت و امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان با بیان اینکه در این نمایشگاه تخفیف ۴۰ درصدی خرید کتاب به مردم ارائه می‌شود، اظهار کرد: شهروندان البرزی می‌توانند از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.
انتهای پیام

captcha