ضیافتی برای یار مهربان در دیار فرهنگ
کد خبر: 3772801
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

ضیافتی برای یار مهربان در دیار فرهنگ

گروه فرهنگی ـ‌ دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی در حالی از ۱۹ الی ۲۴ آذرماه در مرکز استان گشایش یافت که ۳۶۰ ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و مردم نیز استقبال بی‌نظیری از این ضیافت فرهنگی داشتند.

ضیافتی برای یار مهربان در دیار فرهنگ

به گزارش ایکنا از خراسان‌‍ جنوبی، دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان‌جنوبی از ۱۹ الی ۲۴ آذرماه در مرکز استان گشایش یافت که 360 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند اما تنها 138 ناشر در 110 غرفه موفق به حضور در نمایشگاه شدند.
مردم بازدیدکننده از نمایشگاه راضی بوده و معتقدند کتاب‌هایی که در جستجو آن هستند را به راحتی یافته‌اند. استقبال و حضور غیرقابل توصیف اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان باعث شده تردد در غرفه‌ها به کندی صورت پذیرد.
حضور شورانگیز مردم باعث شده تا خیابان منتهی به نمایشگاه مملو از ماشین‌ها باشد. در حاشیه نمایشگاه نیز شب‌های فرهنگی شهرهای استان برای معرفی آداب و رسوم هر شهر برپا شده بود.
نکته قابل تأمل در این نمایشگاه، حضور پررنگ ناشران کتب معارفی بود که مخاطبان جوان را به سوی خود جلب کرده بود.

صفحه‌آرایی مناسب
سیدرضا موسوی، یک شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص عوامل جذب مخاطبان به کتاب گفت: یکی از این عوامل، صفحه آرایی و طراحی زیبای جلدها است.
وی افزود: این صفحه‌آرایی‌ها و طراحی زیبای جلدها، میتواند در جذب مخاطب به خصوص جذب کودکان و نوجوانان بسیار مؤثر باشد.
این شهروند بیرجندی بیان کرد: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه تخفیف‌هایی است که برای مشتریان در نظر گرفته شده است که خود می‌تواند، زمینه‌ای برای جذب بیشتر افراد به سوی کتاب شود.
موسوی ادامه داد: در این نمایشگاه به سلایق هر قشری از افراد پرداخته شده است و دانش آموزان، دانشجویان، کودکان و افراد صاحب شغل می‌توانند کتاب‌های مربوط به حوزه فعالیت‌های خود را بیابند.

شب‌های فرهنگی
محمدحسین رمضانی، دیگر شهروند بیرجندی که در این نمایشگاه حاضر بود، از برگزاری شب‌های فرهنگی هر شهر در شب‌های برگزاری نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری شبهای فرهنگی، عاملی برای شناخت افراد از فرهنگ مناطق مختلف استان است که باعث افزایش سطح آگاهی می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی‌های محلی و برپایی سیاهچادرهای عشایر در این مراسم، بیش از همه جوانان و نوجوانان نسل جدید را به خود جذب می‌کند و این امر میتواند باعث تداوم و حفظ ارزش‌های محلی استان شود.
این شهروند بیرجندی افزود: در کنار برگزاری شب‌های فرهنگی، کودکان می‌توانند با حضور در غرفه مخصوص به خود از سرگرمی‌های مختلف که آمیخته با یادگیری است، استفاده کنند.
رمضانی گفت: استان خراسان‌جنوبی، استانی با فرهنگ غنی و دارای آداب و رسوم متفاوت و جذاب است که آگاهی از این رسوم می‌تواند هر علاقه مندی را به خود جذب کند.

شور و شوقی برای خواندن کتاب
احمدی، یکی از ناشران حاضر در این نمایشگاه نیز در گفت‌وگو با ایکنا مردم این استان را مردمانی فهیم و اهل کتاب خواند و گفت: پیش بینی میکردیم که مشتری کمتری داشته باشیم اما مشتریان این دوره بسیار زیاد هستند و علاقه فراوانی به کتاب دارند.
وی افزود: خرید کتاب در خراسان‌جنوبی به طور آگاهانه صورت می‌گیرد یعنی مشتریان کتاب با جست‌وجوی دقیق کتاب‌ها، کتاب‌های مورد علاقه و کارآمد خود را یافته و آن را خریداری میکنند.
این ناشر اظهار کرد: همین شور و اشتیاق باعث می‌شود تا ما نیز در فروش کتب خود نهایت تخفیف را قائل شویم و مشتری خود را راضی نگه داریم.
از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه، آشتی مردم و بازدیدکنندگان با آثار مکتوب بود اما امید است در سال‌های بعد با راهاندازی فضای جدید نمایشگاه بینالمللی بیرجند، شاهد این حرکت فرهنگی و حضور تعداد بیشتری از ناشران در استان باشیم.
گزارش از سیدمحمدعلی سجادی
انتهای پیام

captcha