نمایشگاه هفته پژوهش ـ فناوری در اردبیل گشایش یافت
کد خبر: 3772810
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

نمایشگاه هفته پژوهش ـ فناوری در اردبیل گشایش یافت

گروه اجتماعی ـ با حضور مسئولان استانی و دانشجویان و اقشار مختلف مردم نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در اردبیل گشایش یافتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل‌ صبح امروز، ۲۵ آذرماه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار اردبیل اظهار کرد: نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان امروز با حضور مسئولان استانی در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت و در این نمایشگاه دستاورد‌های حوزه فناوری و پژوهشی و فن‌بازار به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه ۹۰ واحد فناور، ۴۰ شرکت شتاب‌دهنده(استارتاپ) و بیش از ۱۹ دستگاه اجرایی حضور دارند و خوشبختانه استقبال علاقه‌مندان در روز نخست نمایشگاه بسیار خوب بود که نشان از علاقه جوانان، دانشجویان و نوجوانان به حوزه فناوری پژوهشی در اردبیل است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: اهمیت به حوزه پژوهش بیش از هر مورد دیگری حائز اهمیت است و با توجه به این‌که توسعه حوزه پژوهش سرآمد حوزه‌های دیگر است باید از هفته پژوهش در راستای استعدادیابی و شناسایی افراد نخبه و مستعد به نحو مطلوب استفاده شود.
قلی‌پوری اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۸ آذر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت مناسب برای آشنایی با دستاورد‌های حوزه پژوهشی استان بازدید کنند.

ارائه تسهیلات کم‌بهره به واحد‌های پژوهشی
بهمن حسین‌زاده، معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم استان حمایت از واحد‌های پژوهشی و فناوری در استان است و در این زمینه تسهیلات کم‌بهره به واحد‌های پژوهشی و فناوری در اردبیل ارائه می‌شود.
حسین‌زاده افزود: سرمایه گذاری در حوزه پژوهشی و فناوری حائز اهمیت است و پارک علم و فناوری استان اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری استان انجام داده است.
وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری و فن‌بازار فرصت مناسبی برای ارائه ایده‌های نوین دانشجویان و جوانان است که امروز در غرفه‌های مختلف شاهد دستاورد‌ها و ایده‌های این جوانان خلاق بودیم.
انتهای پیام

captcha