خدمت به مردم؛ مهم‌ترین وظیفه مسلمان موحد/ ارزش ایمانی خود را با گناه از دست ندهیم
کد خبر: 3772840
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
حجت‌الاسلام‌ محمود پارمان:

خدمت به مردم؛ مهم‌ترین وظیفه مسلمان موحد/ ارزش ایمانی خود را با گناه از دست ندهیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مربی حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی گفت: یک مسلمان موحد باید حرکت و فعالیت مؤثر و خدمات ارزنده و خداپسندانه داشته و یاری‌رسان مردم جامعه باشد و لذا مسلمانی آن است که به فکر جامعه خویش باشید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین جشن میلاد یازدهمین پیشوای شیعیان، شامگاه یکشنبه، 24 آذرماه از سوی هیئت مذهبی رأیة‌العباس با حضور عاشقان، ارادتمندان و قشرهای مختلف مردم و سردادن طنین «مولانا یا امام عسکری(ع)» در حسینیه کوی شهید چمران منطقه ۱ شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارمان، مربی حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی، در این مراسم با اشاره به اینکه اسلام با درون‌گرایی مخالف است، اظهار کرد: یک مسلمان موحد باید حرکت و فعالیت مؤثر و خدمات ارزنده و خداپسندانه داشته و یاری‌رسان مردم جامعه باشد و لذا مسلمانی آن است که به فکر جامعه خویش باشید.

مهم‌ترین مقوله دین اسلام؛ رفع گرفتاری مردم مستضعف و نیازمندان جامعه

مربی حلقه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید مدنی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمود «هر فرد مؤمنی که صبح از خواب بر می‌خیزد و غم و درد مسلمان دیگر را نداشته باشد آن فرد از درجه مسلمانی خارج است»، افزود: مهم‌ترین مقوله در دین ما رسیدگی، گره‌گشایی و رفع گرفتاری مردم مستضعف و نیازمندان جامعه است؛ همچنین گره‌گشایی و رفع نیازمندی‌های مردم از سیره‌ معصومین(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه کسانی که خود را در مسیر خدمت به مردم قرار دهند، نماینده خدا روی زمین هستند، گفت: ارزش هر کار به پشتوانه آن است و قیمت و ارزش انسان به آن چیزی است که علاقه و دوستش دارد و اگر انسان خدا را دوست داشته باشد ارزشش به اندازه خدا است.

سبک زندگی توحیدی

حجت‌الاسلام پارمان اضافه کرد: اگر کسی به سمت گناه می‌رود، ارزش ایمانی خود را از دست می‌دهد و لذا حفظ توحید و دینداری یکی از بهترین سبک‌های زندگی اسلامی و ایمانی است.

شکست اسرائیل با زیرساخت ایمانی «فَاسْتَقِمْ»

وی با بیان اینکه جوانان مؤمن انقلابی و مردم ولایت‌مدار ایران با زیرساخت ایمانی «فَاسْتَقِمْ» و ذکر یا علی(ع) اسرائیل و ایادی استکبار را از زمین پاک کرده و شکست خواهند داد، گفت: همانا کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند؛ بهترین انسان‌ها هستند و پاداش این افراد نزد پروردگار جهان‌گستر زندگی جاودانه است.

ظهور مهدی موعود(عج) جلوه‌ای از جلوه الله است

حجت‌الاسلام پارمان با اشاره به اینکه ظهور مهدی موعود(عج) جلوه‌ای از جلوه الله است، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع)، یازدهمین پیشوای شیعیان، در هشتم ربیع‌الاول سال 232 قمری در مدینه متولد شدند و 28 سال زندگی کردند؛ ایشان پرهیزگارترین انسان زمان خود بودند و بیش از هر کس پاسدار احکام دین و متکی به پروردگار به‌شمار می‌رفتند.

یادآور می‌شود، این مراسم همراه با مولودی‌خوانی و شعرسرایی سیدحسن هاشمی خاتمه یافت.

حامد فکوری
انتهای پیام

captcha