کلیات لایحه بودجه آماده ارائه به مجلس است/ جابجایی چند عدد
کد خبر: 3772858
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
ابوذر ندیمی به ایکنا خبر داد:

کلیات لایحه بودجه آماده ارائه به مجلس است/ جابجایی چند عدد

گروه اقتصاد ــ مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: لایحه بودجه در هفته گذشته نیز آماده تحویل به مجلس بود اما به علت عدم حضور نمایندگان، در ارسال آن به مجلس تأخیر پیش آمد اما اکنون مشکل خاصی غیر از جابه‌جایی اعداد در موارد خواسته شده نداریم.

ابوذر ندیمی، مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل تأخیر در ارسال لایحه بودجه سال 98 به مجلس و مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در این لایحه اعمال شود، گفت: مهم‌ترین عناوینی که تقاضای تغییر برای آن وجود داشته شامل موارد مربوط به صندوق توسعه ملی، هزینه‌های دفاعی و بخشی هم مربوط به هزینه‌های جاری است.

فقط جابه‌جایی چند عدد باقی مانده است

وی ادامه داد: چون اعداد و ارقام بر روی تمام قسمت‌های بودجه تأثیر می‌گذارند و به تعبیر دیگر، هر کاهشی از منابع، باید در مصارف هم دیده شود؛ بنابراین باید هم در بخش مصارف شاهد تغییر در بودجه باشیم و هم اینکه این اقدام را به گونه‌ای انجام دهیم و مدیریت کنیم که شاهد اخلال در بقیه امور نباشیم.
ندیمی اظهار کرد: البته لایحه بودجه در هفته گذشته نیز آماده تحویل به مجلس بود اما به علت عدم حضور نمایندگان، در ارسال آن به مجلس تأخیر پیش آمد اما اکنون مشکل خاصی غیر از جابه‌جایی اعداد در موارد خواسته شده نداریم.

مشکلی برای ارائه لایحه بودجه به مجلس وجود ندارد

مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: همین الان هم لایحه بودجه از لحاظ کلیات، تمام مراحل خود را در دولت طی کرده و آماده تحویل به مجلس است.

ندیمی در پایان یادآور شد: اما باید همین مباحثی که عنوان شد، به عنوان رویکرد از جهت منابع و مصارف در دولت مورد بحث قرار گیرد و طبیعتا بودجه براساس آن مدیریت خواهد شد.
انتهای پیام

captcha