اجرای طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء پنجم و ششم قرآن در خوزستان
کد خبر: 3772860
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

اجرای طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء پنجم و ششم قرآن در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خوزستان از اجرای طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء 5 و 6 قرآن کریم توسط کانون‌های مساجد خبر داد.

اجرای طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء پنجم و ششم قرآن در خوزستان(آمــــاده)

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء پنجم و ششم قرآن توسط کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این طرح با هدف نشر و ترویج معارف قرآنی و بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی و هنری برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های قرآنی مساجد توسط ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری دبیرخانه‌های مساجد استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: در این طرح مفاهیم و نکات تفسیری جزء 5 و 6 قرآن کریم به منظور بهره‌مندی عموم مردم، توجه به ترجمه و مفاهیم در کنار تلاوت، آشنایی با ترجمه آیات و ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآن بیان خواهد شد.

به گفته همت‌پور طرح مسابقه تفسیر کوتاه جزء 5 و 6 قرآن کریم، شامل 60 درس در تفسیر آیات این دو جزء است. هر جزء شامل 30 درس بوده و محتوای آموزشی آن شامل کتاب درسی و سؤالات از طریق پایگاه اینترنتی www.abrshafagh.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه مجری این طرح دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مازندران است و شرکت در آن برای عموم آزاد است، عنوان کرد: اعضای کانون‌های مساجد، خانه‌های نور، فعالان قرآنی و افراد شرکت‌کننده در این طرح می‌توانند در مسابقه آنلاین روزانه آن که از 7 دی به مدت 60 روز برگزار می‌شود، شرکت کنند.

همت‌پور در پایان اعلام کرد: آزمون پایانی این طرح تفسیری 17 اسفندماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود افراد شرکت‌کننده در مسابقه آنلاین روزانه و شرکت‌کنندگان در دوره می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha