پيشگيری از وقوع جرم نيازمند بهره‌گيری از ظرفيت‌های فرا قوه‌ای است
کد خبر: 3772862
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

پيشگيری از وقوع جرم نيازمند بهره‌گيری از ظرفيت‌های فرا قوه‌ای است

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: يكی از مهمترين راهبردهای قوه قضاييه، پيشگيری از وقوع جرم است كه نيازمند تشريک مساعی و بهره‌گيری از ظرفيت‌های فرا قوه‌ای است.

پيشگيری از وقوع جرم نيازمند بهره‌گيری از ظرفيت‌های فرا قوه‌ای است

به گزارش ایکنا از یزد، علی‌اكبر واعظ، دادستان عمومی و انقلاب خاتم صبح امروز، 25 آذر در آیین تودیع دادستان سابق خاتم اظهار کرد: با تشكیل شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خاتم، جرائم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان طرح و با همفكری و همكاری در جهت پیشگیری از وقوع جرم و كاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گام برداشته می‌شود.
وی بر حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی تأكید كرد و افزود: در چارچوب قانون، از طرح‌های اقتصادی، اشتغال‌زا و سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی حمایت خواهد شد تا شاهد و رونق، پیشرفت و توسعه هرچه سریعتر شهرستان باشیم.
این مقام قضایی با اشاره به تجربه حضور چند ساله در شهرستان خاتم، بیان کرد: مردم این خطه، مردمی خون گرم، شریف و متدین هستند و برای حفظ آرامش و امنیت این مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
وی بر قاطعیت و برخورد سختگیرانه قانونی با مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار تأكید كرد و افزود: به جهت تأمین امنیت و آرامش مردم شریف شهرستان، برخورد با مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و برهم‌زنندگان نظم، امنیت و آرامش شهرستان بسیار قاطع و سختگیرانه خواهد بود و از سوی دادسرا، تقاضای احكام سنگین، حبس، تبعید و تشهیر مجرمان نیز داده خواهد شد.
این مقام قضایی تصریح كرد: ضرب و جرح عمدی با چاقو، آدم ربایی، جرائم منافی عفت، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای بانوان و اطفال، شرب خمر و حمل و نگهداری سلاح سرد و گرم و تصرف اراضی دولتی و جابجائی اتباع بیگانه، از جمله جرائمی است كه مرتكیبن آن باید منتظر اشد مجازات تعیین شده در قانون باشند.
وی مراقبت بعد از خروج زنداینان را مهم برشمرد و بیان کرد: به جهت تكمیل روند اصلاح مجرمین و پیشگیری از تكرار جرم، مراقبت پس از خروج اجتناب ناپذیر است كه باید در دستور كار قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب خاتم، میانجیگری و صلح و سازش را از دیگر اولویت‌های كاری خود ذكر كرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و جلب حمایت و مشاركت معتمدین و ریش سپیدان، برخی از اختلافات و نزاع های افراد را حل و فصل كرد و با صلح و سازش ختم كرد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از اطاله رسیدگی و دقت و سرعت در حوزه دادسرا و افزایش رضایتمندی و اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع قضائی از جمله اهداف مهمی است که پیگیری خواهد شد.
واعظ ضمن تأکید بر حفظ استقلال دستگاه قضایی، تصریح کرد: با تعامل حداكثری با تمامی نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی و ادارات دولتی باید در جهت ایجاد امنیت بیشتر و تحقق عدالت حرکت کرد و اقدامات شایسته ای در حق مردم ولایی، حسینی و خونگرم شهرستان خاتم انجام داد.

انتهای پیام

captcha