ستاد اقامه نماز تنها به مدیریت و اداره کردن بسنده نکند
کد خبر: 3772865
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

ستاد اقامه نماز تنها به مدیریت و اداره کردن بسنده نکند

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ستاد اقامه نماز تنها به امر مدیریت و اداره کردن بسنده نکند، گفت: ستاد اقامه نماز در تعلیم نماز و تهیه نرم‌افزارهای مربوط به نماز اهتمام داشته باشد.

ستاد اقامه نماز تنها به امر مدیریت و اداره کردن بسنده نکند

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد یک‌شنبه، ۲۵ آذر در اجلاس استانی نماز که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استاندار لرستان همواره جهت تقویت نماز و آموزه‌های دینی تلاش‌های خوبی داشته است.
وی با اشاره به این‌که نماز عامل رشد و حافظ انسان است، اضافه کرد: نماز عامل محرک برای رشد و تعالی است و هم موانع را از سر راه برمی‌دارد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که نماز آسیب‌ها را از بین می‌برد و خطرات را برطرف می‌کند، اظهار کرد: نماز بازدارنده است به‌طوری که نیروی محرکه در وجود انسان ایجاد می‌کند.

نماز نردبان ترقی، حلال مشکلات و مسئولیت‌آفرین است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نماز را نردبان ترقی توصیف کرد و با ذکر این مطلب که نماز انسان را در صراط مستقیم قرار می‌دهد، ادامه داد: نماز پشتوانه انسان برای حل مشکلات است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که نماز تعهدآور است؛ لذا از نماز برای مشکلات کمک بگیریم، بیان کرد: نماز حلال مشکلات و مسئولیت‌آفرین است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این مطلب که نماز پشتوانه انسان و موجب بصیرت انسان می‌‌شود، یادآور شد: انسان به‌وسیله نماز حق و باطل را تشخیص می‌دهد‌.
وی نماز را عامل اصلی مقاومت و رمز ایستادگی در برابر شیطان و هوای نفس دانست و افزود: از ظرفیت نماز در تمام ابعاد زندگی ازجمله تربیت فرزندان استفاده کنید.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نماز برای مدیریت، ادامه داد: انگیزه درونی تعهدآفرین نماز است و از ظرفیت نماز برای حل مشکلات علمی جامعه استفاده شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر استفاده از نماز برای نظم و اداره جامعه، اظهار کرد: نماز را برای یاد خدا بخوانیم و فرهنگ‌ نماز به عنوان یک اصل تلقی شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که ستاد اقامه نماز تنها به امر مدیریت و اداره کردن بسنده نکند، ادامه داد: ستاد اقامه نماز در تعلیم نماز و تهیه نرم‌افزارهای مربوط به نماز اهتمام داشته باشد.
این مفسر قرآن‌کریم بر ضرورت استفاده ستاد اقامه نماز از ابزارهای جدید در آموزش نماز، یادآور شد: گروه دیگری که در نماز مسئولیت دارند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند کمااینکه مسئولان نیز نسبت به اقامه نماز مسئولیت دارند.

انتهای پیام

captcha