اساتید در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش مؤثری دارند
کد خبر: 3772877
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

اساتید در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش مؤثری دارند

گروه فرهنگی ـ رئیس کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به اهمیت نشان دادن دستاوردهای انقلاب، در این امر نباید از نقش مهم و اساسی اساتید غافل بود و می‌توان دستاوردهای انقلاب را از سوی این قشر به دانشجویان تبیین کرد.

اساتید در تبیین دستاوردهای انقلاب نقش موثری دارند

به گزارش ایکنا از همدان، اکبر اسدی، رئیس کارگروه دانشجویی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان، در اولین جلسه این کارگروه که با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز، 25 آذرماه در سالن جلسات دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: در این سال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی به همت دانشگاه و مراکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما عدد 40 عدد مقدسی است و در قرآن نیز چندین بار به این عدد اشاره شده است، حال که انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سالگرد پیروزی خود می‌شود باید ضریب خطاهای مسئولان کمتر شود، داشته‌ها را قدر بدانیم از آن محافظت کنیم و برای آیندگان این سرزمین امیدآفرینی کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان ادامه داد: در دهه فجر امسال با در نظر گرفتن چهلمین سال پیروزی انقلاب باید برنامه‌هایی در شأن دانشجو و در جهت آگاهی و معرفت‌افزایی و در کنار آن همراه با شور و نشاط در سطح دانشگاه‌ها تدارک دیده شود و برگزاری برنامه‌های مشارکتی در سطح تمامی دانشگاه‌ها می‌تواند در این امر مثمر ثمر باشد.
اسدی با بیان اینکه یادآوری دستاوردهای انقلاب موجب قدردانی و شکرگزاری نعمت‌های انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: با توجه به اهمیت نشان دادن دستاوردهای انقلاب، در این امر نباید از نقش مهم و اساسی اساتید غافل بود و می‌توان دستاوردهای انقلاب را از سوی اساتید به دانشجویان تبیین کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان در ایام دهه فجر در دانشگاه‌ها حضور ندارند، برنامه‌ها را می‌توان با تقدم و تأخر زمانی برگزار کرد و ایجاد شور، نشاط و امیدآفرینی در دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام جلال سبحانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان نیز در این جلسه گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود که ایام الله را به قوت یادآور شود واینک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در 40 سالگی خود قرار دارد که عدد 40 در ظهور استعدادهای هر چیزی مهم است.
وی با بیان اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، افزود: در این دوره فشار دشمنان نظام به قدری است که با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که ما اجازه نمی‌دهیم که ایران 40 سالگی انقلاب را جشن بگیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به این فشارها، مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و برخی نابه‌سامانی‌ها، برنامه‌ها باید کاربردی و با کمترین شعارزدگی‌ها برای دانشجویان تهیه شود.
سبحانی ادامه داد: با وجود تمام کاستی‌ها و مدیریت‌های غلطی که وجود داشته، انقلاب اسلامی در طول این 40 سال دستاوردهای عظیمی داشته است که هیچ انسان منطقی و منصفی نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند.

برپایی نمایشگاه «40 سال عزت»
حجت‌الاسلام مشهود امینی، کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه با فرموده امام خمینی(ره) که حفظ نظام از اوجب واجبات است، تکلیف ما روشن است، گفت: در این برهه از زمان که تمام دشمنان انقلاب متحد شده‌اند تا نظام را بر زمین بزنند، نشان دادن دستاوردهای انقلاب و نظام در طول این سال‌ها وظیفه ما است.
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: باید این دستاوردها که تعداد آن‌ها کم هم نیست برای مردم به ویژه جوانان یادآوری شود تا منجر به ایجاد شور و نشاط در جامعه شویم.
وی افزود: برپایی نمایشگاهی با عنوان 40 سال عزت با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب در دانشگاه بوعلی سینا و نشست هم‌اندیشی اساتید، برپایی نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف، بازدید اساتید از کاخ موزه گلستان و جماران، جشنواره در امتداد نور و جشنواره نیایش با موضوع نماز از جمله برنامه‌های دانشگاه بوعلی سینا در ایام الله دهه فجر خواهد بود.
حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری برنامه برای دانشجویان بسیار متفاوت است، گفت: یکی از مهمترین استفاده‌هایی که باید از برنامه‌های دهه فجر شود، جمع کردن سرمایه اجتماعی برای نظام است.
وی اظهار کرد: امروز مردم اعتماد خود را نسبت به برخی مسئولین و مدیریت بخشی از نظام از دست داده‌اند و باید در حوزه شبهه‌پراکنی و رفع نقاط تاریکی که دشمنان برای نظام ایجاد کرده‌اند، کار کنیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در سطح شهر برگزار شود، اظهار کرد: نشان دادن دستاوردها و کارهای خوبی که انجام شده از مطالبات مقام معظم رهبری است و ایشان خواستار بازگو کردن برکات انقلاب در کشور هستند.
فاطمی‌نیا با بیان اینکه مردم باید بدانند که از کجا به کجا رسیده‌ایم و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در سطح شهر و یا دانشگاه‌ها می‌تواند بازگو‌کننده این امر باشد، گفت: می‌توان به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در خبرگزاری ایسنا که متعلق به جهاددانشگاهی است به برخی از شبهات مردم پاسخ‌ داد و بازنشر آن در فضای مجازی بتواند قدری از شبهات را برطرف کند.
مهدی روحی، نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در پایان این جلسه گفت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 23 کمیته و کارگروه دارد که کارگروه دانشجویی و نخبگان یکی از آن‌ها است.
روحیبا اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و علت واگذاری مسئولیت این کارگروه نیز همین موضوع است، افزود: به دلیل نبود دانشجو در ایام الله دهه فجر، برنامه های مصوب شده در این کارگروه می‌تواند در بازه زمانی دو سه ماهه و تحت عنوان دهه فجر برگزار شود.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان همچنین درخصوص مراسم 9 دی هم اظهار کرد: تاریخ 9 دی در دفتر انقلاب اسلامی روز مهمی است زیرا که ‌‌9 دی نشان از عمق درک مردم از انقلاب و نظام بوده که اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش بعد از انتخابات سال 88 از خود نشان دادند و توانستند توطئه‌های برنامه ریزی شده دشمن را خنثی کنند.
وی گفت: لازم است دانشجویان و دانشگاهیان در مراسم 9دی ماه حضور گسترده و فعالی داشته باشند و برای این مهم هم مسئولان ‌فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
یادآور می‌‌شود، در پایان این جلسه برنامه‌هایی چون برگزاری مسابقه مناظرات دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، بازدید از موزه عبرت و کاخ موزه‌ها، مسابقات ورزشی، جلسات هم‌اندیشی با اساتید، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای انقلاب در سطح دانشگاه‌ها تصویب شد.
انتهای پیام

captcha