فعالیت موزه امامزادگان فارس در حرم آستانه/ نگه‌داری قرآن‌های كهن‌ترین مسجد شیراز
کد خبر: 3772884
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

فعالیت موزه امامزادگان فارس در حرم آستانه/ نگه‌داری قرآن‌های كهن‌ترین مسجد شیراز

گروه اجتماعی ـ بخشی از موزه تخصصی امامزادگان فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز قرار دارد كه در آن قرآن‌های دارالمصحف مسجد جامع عتیق نیز نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، استان پهناور فارس با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در حوزه گردشگری مذهبی نخستین موزه تخصصی امامزادگان و بقاع متبرکه را در خود جای داده که در بخشی از فضای حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز واقع شده است.
در این موزه، اشیا و وسایل تاریخی متعلق به حرم مطهر امامزادگان استان فارس در دوره‌های مختلف تاریخی که از سوی بانیان خیر وقف شده است، نگه‌داری می‌شود.
نمونه‌ای از اقلام نگهداری شده در این موزه را می‌توان کتیبه‌ها، ضریح چوبی با قدمت بیش از ۷۰۰ سال، قرآن‌های خطی، ظروف، شمشیر و سکه مربوط به عصر ساسانیان، درب‌های نفیس نقره‌کاری و طلاکوبی و... ذکر کرد.
درمجموع، ۱۵۰ شی‌ء تاریخی در این موزه ساماندهی شده است که مهم‌ترین آن، ضریح منبت‌کاری شده امامزاده سیدمحمد(ع) شورجستان آباده مربوط به ۷۰۰ سال قبل است که از نظر کارشناسان، یکی از آثار بی‌بدیل منبت‌کاری شده در کشور به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، در این موزه همچنین قرآن‌هایی متعلق به دارالصحف مسجد جامع عتیق، كهن‌ترین مسجد شیراز با قدمت هزار ساله نیز نگهداری می‌شود.
انتهای پیام

captcha