توسعه فرهنگ نماز با استفاده از ظرفیت مردمی محقق می‌شود
کد خبر: 3772927
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

توسعه فرهنگ نماز با استفاده از ظرفیت مردمی محقق می‌شود

گروه اجتماعی ـ استاندار لرستان با تأکید بر فعال شدن ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقامه نماز، گفت: توسعه فرهنگ نماز با استفاده از ظرفیت مردمی محقق می‌شود.

توسعه فرهنگ نماز با استفاده از ظرفیت مردمی محقق می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان چهارشنبه، ۲۵ آذرماه در اجلاس استانی نماز که در استانداری لرستان برگزار شد، نماز را یک اصل مهم دینی در نظام اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: ارزیابی اقامه نماز دستگاه‌های استان و وضعیت اقامه نماز در استان بیان شود.
وی با اشاره به این‌که دستگاها در امر نماز جدی‌تر باشند، ادامه داد: عامل ایجاد نماز باورمند شدن است و باورمند شدن باید از طریق‌های مختلف ایجاد شود.
خادمی ایجاد انگیزه و باور قلبی برای اقامه نماز را ضرورت و نیاز دانست و گفت: انسان باید به باورمندی در حوزه اقامه نماز برسد.
وی با ذکر این مطلب که در بیانی از مقام معظم رهبری آمده است که دین حکومتی نداریم اما حکومت دینی داریم، ادامه داد: عوامل تسهیلگری نماز فراهم شود این در حالی‌است که اگر کسی به باور نماز رسید حتماً نماز خود را اقامه خواهد کرد.
استاندار لرستان با تأکید بر این‌که دولت تسهیل‌گری نماز را به تأثیرگذارترین وجه انجام می‌دهد، یادآور شد: جریان‌های مردمی در حوزه اقامه نماز فعال شوند چراکه ترویج فرهنگ نماز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی محقق می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در امر نماز تاکید و محور قرار دادن ادارات خوب است اما همه کار نیست بر تجهیز نمازخانه‌ها تاکید و با ذکر این مطلب که ما کمک به اقامه نماز است، اضافه کرد: آموزش و پرورش تاکید جدی بر اقامه نماز دارد.
خادمی با بیان این‌که مدیرانی که در این دولت مشغول به خدمت هستند کمتر از دیگران به نماز اهمیت نمی‌دهند، به رتبه مطلوب لرستان در ارزیابی‌های ستاد اقامه نماز اشاره کرد و افزود: دولت نقش تسهیل‌گری در بحث اقامه نماز دارد.

انتهای پیام

captcha