افتتاح جشنواره «اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه» در ایلام
کد خبر: 3772958
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

افتتاح جشنواره «اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه» در ایلام

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه ایلام و دبیر هفته پژوهش استان ایلام، از افتتاح جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در این دانشگاه خبر داد.

افتتاح جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام امروز، 25 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: در اولین روز هفته پژوهش در دانشگاه ایلام برنامه‌ی دانشگاه با درهای باز اجرا شد و این دانشگاه میزبان دانش‌اموزان مناطق مختلف شهری و روستایی بود تا با بخش‌های مختلف این دانشگاه آشنا شوند.
وی به افتتاح نمایشگاه فن‌بازار قبل از برگزاری نشست خبری با حضور استاندار و مدیران استان و دغدغه‌مندان این عرصه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در68  غرفه دستاوردهای پژوهش 26 دستگاه اجرایی و دانشگاه‌های استان به نمایش گذاشته شده که حضور 42 شرکت دانش‌بنیان نقطه‌ی قوت و اتفاقی مبارک است.
دبیر هفته‌ی پژوهش استان ایلام رونمایی از 4 شرکت دانش‌بنیان را اتفاقی مبارک در این نمایشگاه عنوان و تصریح کرد: با این رونمایی تعداد این طرح‌ها به 10 شرکت رسیده است و این 10 شرکت در 4 سال اخیر تاسیس شده‌اند که موفقیتی قابل توجه است.
رئیس دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه هنر ما بومی کردن فرایند ایجاد و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای رسیدن به این هدف ابتدا توسعه‌ی مراکز رشد را در دستور کار قرار  دادیم.
علی‌اکبری به پیشگامی این دانشگاه در پیوند با صنعت استان گفت: رونمایی از 3 طرح فناورانه که محصول طرح مشترک بین دانشگاه ایلام و شرکت توزیع برق است و رونمایی از 6 طرح پژوهشی مسئله‌محور از حرکت‌های ارزشمندی است که در دانشگاه ایلام انجام شده است.
وی از افتتاح جشنواره اختراعات و ابتکارات زاگرس و زردکوه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: 10 استان در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برگزاری نقد و بررسی 2 کتاب از اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام  از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است، از افتتاح چند آزمایشگاه و افتتاح 7 آزمایشگاه بازسازی شده در دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی با حضور دبیر هفته پژوهش کشور در فردا دوشنبه 26 آذر خبر داد.  
علی‌اکبری با تاکید بر اینکه دانشگاه اجتماعی شده است، تصریح کرد: توانسته‌ایم مسئولیت اجتماعی دانشگاه را به درستی بفهمیم  و اجرا کنیم که دستاورد این نوع نگاه برگزاری نشست‌های مختلف بوده و به زودی دو نشست دیگر در باره مسائل آب و آسیب‌های دینی برگزار خواهد شد.
رئیس شبکه استانی دانشگاه و جامعه به برگزاری نشست‌هایی در خصوص خودکشی، سلامت روان، مسائل اقتصادی، برگزاری نشست مشترک با حضور اساتید دانشگاه واسط عراق اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha