فعالان عرصه مشارکت در سلامت فارس تجلیل شدند
کد خبر: 3772964
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

فعالان عرصه مشارکت در سلامت فارس تجلیل شدند

گروه اجتماعی ـ در همایش استانی روز جهانی داوطلبان سلامت که به‌همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، فعالان عرصه مشارکت در سلامت، تجلیل شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیدا علی‌نژاد، کارشناس مسئول جلب مشارکت‌های مردمی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روز جهانی داوطلبان سلامت فرصتی است تا از ایثارگران عرصه سلامت تقدیر شود، در همین راستا همایشی به همت واحد مشارکت مردمی معاونت بهداشت برگزار شد و تمامی مسئولان مشارکت مردمی استان فارس که صادقانه در راه توانمندسازی داوطلبان سلامت و مردم تلاش داشته اند، تجلیل شدند.
وی همچنین از برگزاری کارگاه ازدواج سالم در جوانان بر اساس کتابچه آموزشی داوطلبان سلامت و با همکاری واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت درحاشیه این همایش خبر داد.
محمدرضا كریمی، معاون فنی معاونت بهداشت این دانشگاه نیز گفت: در سال ۱۳۶۸ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با انگیزه حل مشکلات بهداشتی حاشیه‌نشینان کلان شهرها، تفکر استفاده از نیروی مردم را مطرح کرد.
وی افزود: در آن زمان مراکز بهداشتی درمانی در حاشیه شهرها، محدود، پراکنده و غیرفعال یا با فعالیت کم و غریبه با مردم بود؛ این تجربه برای نخستین بار در حاشیه شهر ری شروع و به آرامی روند جلب مشارکت از حاشیه شهر تهران به حاشیه شهر شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان گسترش یافت.
كریمی با بیان اینکه این طرح با جذب تعدادی از بانوان خانوار از درون هر ۵۰ خانوار همسایه به اجرا در آمد، گفت: این بانوان پس از فراگیری آموزش‌های لازم در مراکز بهداشتی درمانی به صورت هفتگی، آن را به درون خانوارهای تحت پوشش انتقال می‌دادند؛ پیگیری مراجعه نکردن خانوارها برای دریافت خدمات، اعلام موارد تولد و مرگ و مهاجرت در همان خانوارها و حل مشکلات بهداشتی محله جزو کارهایی بود که این قشر انجام می‌دادند.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه هفتاد درصد جمعیت کشور را زنان و کودکان تشکیل می دهند، رابطان بهداشتی از میان بانوان انتخاب شدند.
انتهای پیام

captcha