داراب؛ میزبان شب شعرملی فاطمی
کد خبر: 3772979
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

داراب؛ میزبان شب شعرملی فاطمی

گروه فرهنگی ـ شب شعر فاطمی با حضور شاعران آئینی استان‌های مختلف كشورمان در شهرستان داراب استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی هدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب گفت: سال گذشته در نخستین شب‌شعر فاطمی شاعرانی از استان‌های اصفهان، یزد، تهران، فارس و... حضور داشتند و امسال نیز میزبان شاعران آیینی از سراسر کشور هستیم.
وی اظهار كرد: دومین شب‌شعر فاطمی با حضور تنی چند از شاعران آیینی استانی و کشوری مقارن با ایام فاطمیه در داراب برپا می‌شود.
هدایی با بیان اینکه فراخوان شب‌شعر فاطمی برای شاعران دارابی در نظر گرفته‌شده است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان از شهرستان داراب از اول تا ١٥ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه شب‌شعر ارسال کنند و شاعران کشوری نیز به‌عنوان مدعوین ویژه در این مراسم حضور می‌یابند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد داراب اظهار كرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سیره اخلاقی و سبک زندگی آن حضرت، مبارزات سیاسی و اجتماعی حضرت فاطمه پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) در دفاع از ولایت امیرالمؤمنین(ع) موضوعاتی است که برای آثار شرکت‌کنندگان این شب شعر در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به شرایط آثار ارسالی جهت شرکت در شب‌شعر فاطمی گفت: برای شرکت‌کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد و هر شاعر می‌تواند با سه اثر در هر قالب شعری در این سوگواره آیینی شرکت کند.
هدایی با بیان اینکه نتایج داوری آثار ١٨ بهمن‌ماه اعلام می‌شود، اضافه کرد: آثار رسیده توسط هیئت داوری امتیازبندی و بر اساس گنجایش جلسه از برگزیدگان جهت شعرخوانی در مراسم دعوت می‌شود.
وی گفت: شب‌شعر فاطمی با مشارکت انجمن ادبی بهار، بسیج هنرمندان، بسیج فرهنگیان، فرهنگ و ارشاد، کانون مداحان و تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha