«پنجمین کرسی ملی تلاوت رضوی» برگزار شد
کد خبر: 3772998
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

«پنجمین کرسی ملی تلاوت رضوی» برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی - پنجمین کرسی ملی تلاوت رضوی با تلاوت قاری بین المللی قرآن کریم حامد علیزاده در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.

«پنجمین کرسی ملی تلاوت رضوی» برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، همزمان با شب میلاد مسعود یازدهمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) به همت مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و دستگاه های فرهنگی و اجرایی در استان ایلام «پنجمین کرسی ملی تلاوت رضوی» با حضور حجت الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، با تلاوت استاد بین المللی قرآن کریم، قاری و مؤذن بارگاه منور حرم رضوی، استاد حاج حامد علیزاده، اجرای برنامه حافظ بین المللی قرآن، استاد موسی معتمدی و سخنرانی مفسر قرآن حجت الاسلام علی رجبی با محوریت سوره فتح و اهدای 8 کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس شنبه 24 آذرماه، ساعت 20 در مسجد جامع شهر ایلام برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام رجبی با ارایه توضیحاتی پیرامون آیات انتهایی سوره فتح گفت: این سوره نوید پیروزی اسلام در ایام صدر اسلام بود.

وی افزود: بیعت رضوان در ذیل تفسیر این سوره مصداق بارز عهد راسخ مومنان حقیقی با پیامبر(ص) است. همچنین صلح حدیبیه فتح المبین اسلام بود که مقدمه پیرزوی مسلمانان در جنگ خیبر و فتح مکه بود.

این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: دو آیه انتهایی سوره فتح حاوی نکات ارزنده ای است که نشان می دهد خدا پیامبرش را با دین حق برای یاری ما فرستاد تا اینکه امروز دین اسلام از حیث منطق و استدلال حاکم شده است و امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در بیش از 40 کشور دنیا محقق شده است.

وی اوامه داد: هر چه کافران بخواهند نور قرآن را کمتر کنند خداوند نور اسلام را جهانی خواهد کرد و نوید آن در دو آیه انتهایی آمده است، حتی اگر مشرکان عالم کراهت داشته باشند.

حجت الاسلام رجبی اضافه کرد: ائمه معصوم(ع) قرآن ناطق هستند و اسلام جهانی با فرج موعود محقق خواهد شد. هیچ احدی در دنیا باقی نخواهند ماند جز اینکه دلش معطوف به دین مبین اسلام می گردد.

وی در ادامه پیرامون چیستی وظیفه ما در این برهه گفت: ما در دنیای امروز نیاز به مهدی یاوران و مهدی باوران داریم. مهدی یاوران در برابر دشمنان بسیار قاطع و باصلابت هستند و در میان خودشان با عطوفت، مهربانی و احترام رفتار می کنند.

این مفسر قرآن در ذیل آیه انتهایی سوره فتح عنوان کرد: عبادت و بندگی سیره دائمی مهدی یاوران است و مدام امید به کسب فضل و رضا و سلام و بخشش الهی دارند و با تلاش در این مسیر، نور عبادت و بندگی در چهره شان نمایان است.

وی درباره ویژگی یاران رسول الله(ص) در انجیل اظهار کرد: مومنان مهدی باور و مهدی یاور جوانه می زنند و رشد می کنند و روز به روز با همین نور قرآن زیاد می شوند. همچنین مسلمان و مومن حقیقی محکم است و روی پای خود ایستاده و به هیچکس تکیه نمی کند؛ لذا باعث خشم کفار و کیدآفرینی آن ها می شوند. طبق فراز آخر آیه انتهایی سوره فتح، وعده خدا مغفرت است و اگر سبک زندگی بر مبنای قرآن باشد، خداوند با ظهور حضرت مهدی(عج) عالم را پر از عدل و داد و مغفرت می کند.

انتهای پیام

captcha