موسسات قرآنی حمایت نمی‌شوند
کد خبر: 3773003
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

موسسات قرآنی حمایت نمی‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفت: متاسفانه از موسسات قرآنی حمایت نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها در آستانه ورشکستگی هستند.

موسسات قرآنی حمایت نمی‌شوند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، 25 آذر افتتاحیه سومین دوره از مسابقات قرآنی محلات و همایش موسسات، فعالان و نخبگان قرآنی شهر کرج در باشگاه فرهنگی- ورزشی میلاد برگزار شد، اظهارکرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر راه‌اندازی یک جریان قرآنی برای توسعه فرهنگ دینی در کشور تاکید کرده‌اند.
وی افزود: انقلاب با محوریت قرآن به پیروزی رسید، همانگونه که انقلاب را قرآن به سرانجام رساند، اهالی قرآن نیز انقلاب را حفظ می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: متاسفانه امروز به ترویج قرآن در جامعه به طور شایسته توجه نمی‌شود، آیا مسئولان حقیقتا به ترویج آموزه‌های قرآن توجه می‌کنند و قرآن را محور زندگی خود قرار داده‌اند؟
سعیدی در ادامه گفت: اگر کسی می‌خواهد به عظمت قرآن پی ببرد باید به فضائل قرآن در نهج‌البلاغه توجه کند. اهل قرآن اهل بهشت هستند. ملائکه اهالی قرآن را می‌شناسند چون آن‌ها مثل ستاره می‌درخشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز تصریح کرد: انس و الفت با قرآن فقط اراده می‌خواهد و به سن و سال ربطی ندارد. اگر می خواهیم دنیا و آخرت خود را بسازیم باید فرهنگ قرآنی را در زندگی و جامعه جاری کنیم.
وی ترویج فرهنگ قرآنی را در گرو فعالیت بیش از پیش موسسات قرآنی دانست و گفت: فرهنگ قرآنی زمانی در استان ترویج می شود که مسئولان ارزیابی دقیقی از فعالیت موسسات قرآنی داشته باشند، متاسفانه بسیاری از مسئولان از وضعیت قرآنی شهر خبر ندارند و فعالان قرآنی را نمی‌شناسند. اگر موسسات قرآنی، مهدهای قرآنی و ... دیده نشوند چطور می‌توانیم فرهنگ قرآنی را گسترش دهیم؟ باید شرایطی را فراهم کنیم که موسسات قرآنی بتوانند ظرفیت خود را افزایش دهند. موسسات قرآنی با این وضعیت مالی در آستانه ورشکستگی هستند و بودجه های فرهنگی به آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود. با این عملکرد نمی‌توان انتظار کار ویژه داشت.
این مسئول در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد رونق فعالیت موسسات قرآنی و ترویج آموزه‌های دینی باشیم.
انتهای پیام

 

captcha