تجاری‌سازی ایده‌های برتر هدف نهایی جامعه پژوهشی استان کردستان است
کد خبر: 3773006
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

تجاری‌سازی ایده‌های برتر هدف نهایی جامعه پژوهشی استان کردستان است

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: تجاری‌سازی، فراهم شدن زمینه اتصال جوانان و ایده‌پردازان به بازار و فعالان اقتصادی از مهم‌ترین اهداف جامعه پژو هشی استان کردستان است.

تجاری‌سازی ایده‌های برتر هدف نهایی جامعه پژوهشی استان کردستان است

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در سومین جشنواره ایده‌های برتر کسب و کار امروز، ۲۵ آذرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه مجموعه‌های علمی استان این نیاز را احساس می‌کنند که باید رابط بین دانشگاه و بازار باشند.
وی افزود: این جشنواره در صدد است تا با فراهم کردن بستر لازم برای ارائه و معرفی ایده‌های ایده‌پردازان و رفع اشکالات آن توسط اساتید، ایده‌ها را به مرحله تجاری‌سازی نزدیک کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ایده‌های برترعنوان کرد: فراخوان این جشنواره در نیمه دوم مهرماه اعلام شد که طی این مدت ۵۶ ایده به دبیرخانه جشنواره ایده‌های برتر ارسال شد.
وی اعلام کرد: با حضور داورانی از پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان ایده های ارسال در دو مرحله مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۱۲ اثر به عنوان ایده برتر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
سهراب‌نژاد بیان کرد: ایده‌های ارسالی به این جشنواره در زمینه‌های گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و صنایع تبدیلی و فنی و مهندسی برگزار شد که امروز در دو پنل ایده‌ها مورد داوری مجدد قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: ما درخواست کردیم از اتاق بازرگانی سنندج که از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استان دعوت کنند که امروز در این جشنواره ما را همراهی کنند تا از نزدیک ایده ها را بشنوند تا ان‌‍شاء‌الله برا ی جوانان شرایط فراهم شود به این فعالان اقتصادی وصل شوند و مسیری که منجر به تجاری‌سازی ایده شود، طی کنند.
رئیس جهاددانشگاهی عنوان کرد: ایده‌های برتر ضمن اینکه مورد تجلیل قرار می گیرند، متناسب با رشته اختصاصی جذب مراکز رشد استان خواهند شد.
وی در پایان یادآور شد: ایده‌های برتر نیازمند به منتور در این جشنواره تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

captcha