شرایط عادلانه فراگیری آموزش‌های تخصصی ـ قرآنی فراهم شود
کد خبر: 3773022
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

شرایط عادلانه فراگیری آموزش‌های تخصصی ـ قرآنی فراهم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) گفت: اساتید برجسته قرآنی نباید صرفاً در برخی شهرهای بزرگ تمرکز داشته باشند و لازم است تا در کل کشور حضور پیدا کنند و شرایط آموزش عادلانه برای همه فراهم شود.

اساتید برجسته قرآنی در کل کشور حضور پیدا کنندبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دارالقرآن امام علی(ع)، آمنه رنجبرپور، بانوی قرآنی شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در مجتمع یاوران مهدی قم در حال برگزاری است، در پاسخ به این سؤال که اثر قرآن در زندگیتان چگونه بود؟ اظهار کرد: از زمانی که قرآن را آغاز کردم تأثیر فراوانی در زندگیم داشت و نحوه رفتار با همسر، فرزندان و مادرم بهتر شده و اطرافیان هم تأثیر گرفتند.

وی که در رشته حفظ ۱۰ جزء در این مسابقات شرکت کرده است، افزود: پنج سال است در زمینه حفظ قرآن فعال هستم؛ حدود شش بار در مسابقات شرکت کردم و یک بار حائز رتبه سوم شدم و به این نتیجه رسیدم که مشکلات در همه زندگی‌ها هست لذا باید راه آرامش را در زندگی پیدا کرد؛ من آرامشی با قرآن به‌دست آوردم که پس از آن دیگر نمی‌توانم روزی بدون خواندن قرآن بگذرانم و دعا می‌کنم خداوند این لطف را از من نگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در چه زمینه‌ای قرآن به کمک شما آمده است؟ گفت: در مشکلات و مصیبت‌ها آرامشم را از قرآن می‌گیرم ضمن اینکه معتقدم انواع فساد و بی‌بندباری و آسیب‌های اجتماعی، گرانی و کم‌فروشی کم می‌شود.

عمل به قرآن‌
این فعال قرآنی تأکید کرد: اگر همه به قرآن عمل کنند این همه تبعیض نیست و جامعه سالم می‌شود متأسفانه هم اکنون اینگونه نیست و به هم رحم نمی‌کنیم از ریزه‌کاری‌ها تا حد کلان مسائل کشوری به هم مرتبط است و همه مشکلات با عمل به قرآن برطرف می‌شود.

وی در مورد فراهم بودن آموزش قرآن در استان‌های مختلف، گفت: در استان البرز محیط قرانی فراهم نیست ما برای یافتن استاد قرآنی باید تلاش و پیگیری زیادی داشته باشیم و امکاناتی برای علاقه‌مندان فراهم نیست.

وی اظهار کرد: اساتید برجسته قرآنی باید در کل کشور حضور پیدا کنند ما دوره‌های آموزش مربیگری را گذراندم و می خواهیم آموزش قرآن را داشته باشیم اما مسئولان به ما می‌گویند خودتان باید مکانی را بگیرید و اگر کلاسی را در اختیار شما بگذاریم حتی هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت نمی‌کنیم.

انتهای پیام

captcha