اهدای 140 فقره جهیزیه به نوعروسان کردستانی
کد خبر: 3773026
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

اهدای 140 فقره جهیزیه به نوعروسان کردستانی

گروه اجتماعی- 140 فقره جهیزیه و کمک ازدواج به همت سپاه بیت المقدس استان کردستان امروز به صورت همزمان به نوعروسان استان اهدا می‌شود که رقمی بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان برای آنها صرف شده است.

اهدای 140 فقره جهیزیه به نوعروسان کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرمانده سپاه ناحیه سنندج در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان استان با اشاره به اینکه ترویج امر ازدواج همواره مورد تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته است، اظهار کرد: امروز 12 فقره جهیزیه هرکدام به ارزش هفت میلیون و 500 هزار تومان به نوعروسان سنندجی اهدا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع 90 میلیون تومان صرف این 12 مورد جهیزیه شده است، افزود: جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، دو تخته فرش و ... است.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج عنوان کرد: امروز به صورت همزمان 140 فقره جهیزیه و کمک ازدواج به همت سپاه بیت المقدس استان کردستان به نوعروسان استان اهدا می‌شود که رقمی بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان برای آنها صرف شده است.
وی در ادامه گفت: در کنار این مسئله اقداماتی دیگری نیز انجام داده‌ایم که توزیع 2 هزار بسته لوازم التحریر به ارزش 50 میلیون تومان در روستاهای دور افتاده و حاشیه شهرها از جمله آن بوده است.
امام جمعه شهر سنندج در پایان از خیران خواست که در امر تهیه جهیزیه و ترویج ازدواج آسان، جوانان را یاری کنند تا در آینده شاهد تعداد بیشتری اهدای جهیزیه به نوعروسان کردستانی باشیم.
وی با بیان اینکه براساس روایات هرکس ازدواج کند نیمی از ایمان وی محفوظ می‌ماند، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر جوانان نسبت به امر ازدواج بی رغبت شده‌اند که دلیل آن را نبود کسب و کار و گرانی می‌دانند.
ماموستا خدایی یادآور شد: لازم است که مسئولان در امر ازدواج جوانان را یاری کنند و راه را برای ازدواج آسان آنان هموار کنند.
انتهای پیام

captcha