مؤسسات قرآنی؛ مورد بی‌مهری مسئولان/ کار‌کرد اتحادیه مدغم مشهود نیست
کد خبر: 3773045
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
عین‌القضاتی بیان کرد:

مؤسسات قرآنی؛ مورد بی‌مهری مسئولان/ کار‌کرد اتحادیه مدغم مشهود نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی با بیان اینکه کار‌کرد اتحادیه مدغم کشوری برای افراد مشهود نیست، گفت: در تهران مسئولان ذی‌ربط، برای نوع ورود اتحادیه مدغم به توافق دست پیدا نکردند که آیا حاضر به برون‌سپاری فعالیت‌های خود هستند؟ به همین سبب تناقضات بسیاری وجود دارد که هنوز دولتی‌ها خود را متولی امور قرآنی می‌دانند.

موسسات قرآنی مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفته‌اند

پیمان عین‌القضاتی، مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی‌، گفت: متأسفانه مؤسسات قرآنی مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند، بی‌توجهی مسئولان به مؤسسات‌، عدم توجه به حضور آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مهم‌ترین مشکلات مؤسسات قرآنی به شمار می‌رود و با تمامی این مسائل مؤسسات فعالیت خود را انجام می‌دهند.
وی افزود: اینکه مؤسسات تجمیع و سازماندهی شوند تا هدفی را دنبال کنند عزم آن در اتحادیه مدغم استان وجود دارد ولی، اعتبار لازم در اختیار نیست در صورتی‌که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعتبار لازم وجود دارد و تحقق این مهم نیازمند عزم همه‌جانبه است.
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی تأکید کرد: از مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها انتظار می‌رود که برای تشکیل جلسات در این حوزه اقدام کنند.

اتحاد مؤسسات
عین‌القضاتی بیان کرد: شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که هر چقدر مؤسسات قرآنی با هم متحد باشند توفیقات بیشتری حاصل می‌شود زیرا با کمبود منابع در سطح کشور مواجه هستیم و تعدد مراکز و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها و نهادها نه تنها سبب رشد نیست بلکه آسیب‌هایی را وارد می‌سازد.
وی با بیان اینکه کار‌کرد اتحادیه مدغم کشوری برای افراد مشهود نیست، تصریح کرد: در شهر تهران مسئولان ذی‌ربط، برای نوع ورود اتحادیه مدغم به توافق دست پیدا نکردند که آیا حاضر به برون‌سپاری فعالیت‌های خود هستند یعنی به گونه‌ای از نقش دولتی‌ها بکاهند؟ به همین سبب تناقضات بسیاری وجود دارد که هنوز دولتی‌ها خود را متولی امور قرآنی می‌دانند که حتی در اسنادی که تنظیم کردند قابل مشاهده است.

عدم حضور مؤسسات در تصمیم‌گیری‌ها
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی افزود: در راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مؤسسات غیر‌دولتی از نقش اساسی برخوردار نیستند و نحوه توزیع اعتبارات مشخص نیست یعنی به مؤسسات غیر‌دولتی تخصیص واضح و روشنی از اعتبارات داده نمی‌شود به طوری که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور ندارند و بخش بیگانه‌ای تحت عنوان بخش مؤسسات غیردولتی قرآنی وجود دارد که اگر مسئولین تمایل داشته باشند مؤسسات را مساعدت می‌کنند و اگر هم نخواهند به مؤسسات کمکی نمی‌کنند.
عین‌القضاتی در ارتباط با موضوع بررسی مؤسسات فعال یا نیمه‌فعال گفت: موضوع بررسی موسسات فعال یا نیمه‌فعال وظیفه‌ حوزه‌های نظارتی ذیل کمیته‌ای که مجوز مؤسسات را صادر می‌کنند، است و اتحادیه مدغم به طور مستقیم ورودی در این قضیه ندارد البته ما دوره‌ای به منظور توانمند‌سازی مدیران مؤسسات قرآنی در سطح استان برگزار نمودیم که تعدادی از مدیران حضور پیدا کردند.

بازدید اتحادیه مدغم از موسسات قرآنی فعال اراک
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه مدغم استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌ قرار است برای دی‌ماه از مؤسسات قرآنی فعال سطح شهر اراک بازدید بعمل آورد و روند فعالیت‌های آن‌ها را دنبال و مشکلاتشان را پیگیری کند.
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی گفت: اتحادیه مدغم کشور دوره توانمندی مدیران مؤسسات قرآنی را در قم برگزار می‌کند و افراد علاقه‌مند به صورت حضوری و غیر‌حضوری می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha