وحدت فرق و مذاهب؛ مهم‌ترین موضوع عصر حاضر امت اسلام
کد خبر: 3773073
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

وحدت فرق و مذاهب؛ مهم‌ترین موضوع عصر حاضر امت اسلام

گروه اجتماعی - مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه علمای تشیع و تسنن باید تمام تلاش خود را برای تقویت وحدت بکارگیرند، گفت: وحدت فرق و مذاهب مهم‌ترین موضوع عصر حاضر امت اسلام است.

وحدت فرق و مذاهب مهم‌ترین موضوع عصر حاضر امت اسلام است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌‌الاسلام حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن که یکشنبه شب، 25 آذرماه در شهر سقز برگزار شد، با اشاره به اینکه علمای تشیع و تسنن باید تمام تلاش خود را برای تقویت وحدت بکارگیرند، اظهار کرد: وحدت فرق و مذاهب مهمترین موضوع عصر حاضر امت اسلام است.
وی افزود: بزرگان دین به وحدت در اندیشه و عمل توجه داشته‌اند، لذا علما و روحانیون اهل سنت و تشیع که از تلاشگران عرصه وحدت محسوب می‌شوند باید تمام تلاش خود را در این راستا به‌کار گیرند.
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد رعایت و احترام بین مذاهب و پرهیز از توهین به مقدسات راهکار و راهگشای بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات جامعه به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: رعایت حقوق اجتماعی و انسانی مسلمین در پناه وحدت و همدلی آنها و شناخت نیازمندی‌ها و انتظارات‌شان از همدیگر محقق خواهد شد.
ماموستا سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان سقز نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری این نشست برای روحانیون اهل تشیع و تسننی که برای آشنایی هرچه بیشتر و از بین بردن اختلافات جزئی در جامعه اسلامی تلاش می‌کنند، بسیار مفید و قابل توجه است.
وی یادآور شد: در این برهه از زمان که دشمنان این سرزمین با چنگ و دندان خود را برای تجاوز به هویت و ناموس مردم شریف مسلح کرده‌اند، بسیار ضروری است که این نشست‌های مشترک برگزار شود.
انتهای پیام

captcha