اخلاق اسلامی مورد توجه علما و روحانیون قرار گیرد
کد خبر: 3773083
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

اخلاق اسلامی مورد توجه علما و روحانیون قرار گیرد

گروه اجتماعی - مشاور و مدیر دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: اخلاق اسلامی بین علما و روحانیون و مردم و پرهیز از ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه روحانیون قرار گیرد.

اخلاق اسلامی مورد توجه علما و روحانیون قرار گیرد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور و مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن که یکشنبه شب، 25 آذرماه در شهر سقز برگزار شد، اظهار کرد: ماموستایان و علمای دینی باید هرآنچه را که در توان دارند برای تقویت وحدت در جامعه بکار گیرند.
وی افزود: توجه به اخلاق اسلامی بین علما و روحانیون و مردم و پرهیز از ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه روحانیون قرار گیرد.
حجت‌الاسلام فرزی خواستار توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شد و بیان کرد: وحدت بین مسلمانان و همفکری علما و اندیشمندان عرصه دین و فرهنگ نیاز جامعه ایران اسلامی است.
نقیبی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز نیز در این مراسم به بررسی ریشه‌های جریانات فکری تکفیری و شکل‌گیری تشکیلات بی‌ریشه آنها از نظر علمی پرداخت.
وی بیان کرد: از شگردهای عوام‌فریبانه جریان فکری نوظهور در قالب داعش، ایجاد ترس در بین ملل مختلف جهان است که از نقشه‌های دشمنان این دین سراسر رحمت اسلام عزیز به شمار می‌رود.
نقیبی اعلام کرد: باتوجه به عوض شدن جغرافیای سیاسی در منطقه و اینکه دشمنان اسلام هدفشان برهم زدن صفوف مسلمانان است برگزاری این نشست‌ها ضروری است.
یادآور می‌شود؛ نشست علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع در محل سالن پیامبر اعظم (ص) اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز برگزار شد و نظیر این همایش با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر نماینده ولی فقیه کردستان در شهرستان مریوان نیز برگزار شد.
انتهای پیام

captcha