خانواده، سخن واحد تمامی ادیان است
کد خبر: 3773117
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
انسیه خزعلی:

خانواده، سخن واحد تمامی ادیان است

گروه معارف - عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مسئله زن و خانواده از آسیب‌های امروز جامعه است، گفت: حفظ عاطفه در خانواده در سراسر جهان سمت‌وسوی دیگری یافته و خانواده یک سخن واحد بین تمامی ادیان است که باید تقویت شده و در جامعه حفظ شود.

خانواده، سخن واحد تمامی ادیان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، انسیه خزعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) صبح امروز، 26 آذرماه، در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان با تاکید بر سیره رضوی، در رابطه با ادب‌ورزی در مناظرات بین ادیانی امام رضا(ع)، با اشاره به اینکه در کنش‌های گفتاری حرکات امام رضا(ع) در مناظرات، جنبه‌های افقی و عمودی زبان رعایت می‌شود، افزود: در هر دو جنبه، مطالب ویژه، گفتارها و رفتارهای خاص خود را می‌طلبد.
وی ادامه داد: اساس پیام خداوند و قرآن این است که کلام باید زیبا بیان شود و فصاحت و بلاغت قرآن نیز دلیل جاذبه آن بوده و تمامی پیامبران نیز همواره زیبا سخن گفتن با دیگران را عنوان کرده‌اند.
خزعلی با بیان اینکه 5 کنش گفتاری در حرکت امام رضا(ع) استخراج شده که اظهاری، ترغیبی، تعهدی، عاطفی و اعلامی است، بیان کرد: در کنش اعلامی به مشترکات و عقل توجه دارند و برای مقابله با تناقض‌ها وارد سفسطه نشده و به عقل طرف مقابل توجه می‌شود و در بخش کنش ترغیبی، همگامی و همراهی با مخاطب مدنظر است و در کنش عاطفی نیز سخنان زیبا گفتن و عبارات و کلماتی که بار عاطفی و محبت دارند و ایجاد ارتباط می‌کند.
وی یادآور شد: رفتار ائمه اطهار نیز همچون امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) از نظر محتوا هیچ تفاوتی ندارند، ولی از نظر برهم کنش گفتاری تفاوت داشته‌اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مسئله زن و خانواده از آسیب‌های امروز جامعه است، تصریح کرد: حفظ عاطفه در خانواده در سراسر جهان سمت‌وسوی دیگری یافته و خانواده یک سخن واحد بین تمامی ادیان است که باید تقویت شده و در جامعه حفظ شود.
انتهای پیام

captcha