تقویت اخلاق پزشکی در گرو توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است
کد خبر: 3773136
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
فراهانی بیان کرد؛

تقویت اخلاق پزشکی در گرو توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است

گروه سلامت ــ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی برای ارتقای اخلاق پزشکی تأکید کرد.

فرخنگ قرآنی توسعه پیدا کند اخلاق پزشکی درست می‌شودمحمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای در حوزه پزشکی اظهار کرد: ما یک بحث اخلاق داریم که عام بوده و بر همه رفتار‌ها و در همه زمان‌هایی که زندگی می‌کنیم حاکم است؛ از سوی دیگر یک‌سری تعاریف نیز داریم که ویژه حرفه‌های خاص است، اما در چهارچوب کلی اخلاق جای می‌گیرد.
وی افزود: اخلاق پزشکی اگرچه برای جامعه پزشکی تعریف می‌شود، اما در اخلاق کلی جامعه محاط شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اگر ما موفق شویم که فرهنگ قرآنی را توسعه داده و انسان‌ها پیام‌های قرآنی را درک و آن را در رفتار خود متجلی کنند و در بین متدینین و افراد قرآنی تخریب و بداخلاقی نبینیم، اخلاق حرفه‌ای به ویژه اخلاق پزشکی نیز تصحیح می‌شود.
وی بیان کرد: در اخلاق پزشکی ما به دنبال مصادیق کار اخلاقی هستیم و اگر موضوع اخلاق به طور کلی در ذهن ما ملکه شده و متخلق به اخلاق شویم این حوزه هم خود به خود تقویت می‌شود.
فراهانی تأکید کرد: اخلاق مد نظر پیامبر(ص) و قرآن حاکم بر اخلاق حرفه‌ای است و در واقع اخلاق حرفه‌ای از جمله مصادیق یک حرفه در چارچوب کلی اخلاق است.
وی یادآور شد: اگر افراد اخلاقی تربیت شوند حتی اگر خارج از جامعه اسلامی باشند، قدرت تفکیک و رعایت باید‌ها و نباید‌های اخلاقی را دارند، بنابراین اگر مصادیق آن را در حرفه خود مشاهده کنند آن را تشخیص داده و رعایت می‌کنند.
انتهای پیام
captcha