استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل برسد
کد خبر: 3773137
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد به حداقل برسد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در کردستان، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کاری بسیار نیک و خداپسندانه دانست و گفت: باید در قانون به این موضوع مهم توجه شود که در جرائم غیرعمد حتی‌الامکان از مجازات حبس استفاده نشود.

استفاده از مجازات حبس برای زندانیان جرائم غیرعمد باید به حداقل ممکن برسد

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 26 آذرماه در دیدار خود با هیأت اعزامی از ستاد دیه کشور، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کاری بسیار نیک و خداپسندانه دانست و اظهار کرد: باید در قانون به این موضوع مهم توجه شود که در جرائم غیرعمد حتی‌الامکان از مجازات حبس استفاده نشود.
وی با تأکید بر این موضوع که کمک های ستاد دیه بایستی صرفا به افراد مستحق و نیازمند واقعی اعطا شود، افزود: خوشبختانه اعضای هیأت امنای ستاد دیه کردستان همگی از معتمدان و چهره‌های سرشناس استان هستند و بر کسی پوشیده نیست که کمک‌های این ستاد مردمی در کردستان قطعا به دست افرادی که مستحق کمک هستند، خواهد رسید.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری کاهش ورودی زندان‌ها را به معنای کاهش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه قلمداد و تاکید کرد: ستاد دیه به واسطه رسالتی که عهده دار می باشد از سویی با تلاش در جهت اصلاح قوانین موجب عدم ورود بسیاری از جرائم غیرعمد به زندان شده و از سوی دیگر با کمک به آزادی این قبیل زندانیان، در افزایش خروجی زندانها نیز سهم بسزایی دارد.
سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدار، از برگزاری 400 جشن گلریزان در سطح کشور با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: از این تعداد 11 جشن سهم استان کردستان بود که با شکوه هرچه تمام در ماه مبارک رمضان امسال برگزار شد.
وی یکی از دستاوردهای مهم ستاد دیه کشور طی سال‌های گذشته را اجباری کردن بیمه شخص ثالث دانست و افزود: متاسفانه در گذشته در تصادفات رانندگی بسیاری از راننده‌ها روانه زندان می شدند اما سرانجام 18 سال تلاش ستاد دیه در اردیبهشت ماه سال 1395 نتیجه داد و این قانون در مجلس تصویب و هم اکنون شاهد این هستیم که آمار زندانیان مربوط به تصادفات بسیار ناچیز می‌باشد.
مدیرعامل ستاد دیه کشور اصلاح قانون صدور چک را حاصل تلاش های چندین ساله ستاد دیه در مجلس دانست و افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم و در دست انجام ستاد دیه در راستای کاهش ورودی زندانیان جرائم غیر عمد به زندان، در خصوص قوانین مربوط به مهریه می باشد که امیدواریم با اصلاح قوانین مربوط به این حوزه، شاهد این باشیم که در آینده شاهد حضور زندانیانی با جرائمی همچون مهریه در زندان نباشیم.
یادآور می‌شود؛ در این دیدار که یساقی نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور، مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور، مدیرکل زندانهای کردستان و همچنین مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز وی را همراهی می کردند، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه طی چند سال گذشته، راهکارهای عملیاتی جهت بهبود عملکرد این ستاد مردمی در جهت افزایش آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد نیز به بحث گذاشته شد.
انتهای پیام

captcha