مسابقات و جشنواره‌های قرآنی هدف نهایی نباشد
کد خبر: 3773138
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

مسابقات و جشنواره‌های قرآنی هدف نهایی نباشد

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: باید مراقب بود مسابقات و جشنواره‌های قرآنی به هدف نهایی تبدیل نشود بلکه هدف آخر عملیاتی کردن سیره و سبک زندگی قرآنی و توجه به فضیلت‌های اخلاقی است.

برگزاری محافل و مسابقات قرآنی مقدمه‌ای برای انس بیشتر با قرآن است

به گزارش ایکنا از قزوین، در ایام گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز، آیین محفل انس با قرآن و تجلیل از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن و برنامه محفل انس با قرآن به همت اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش استان پیش از ظهر امروز، ۲۶ آذرماه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی انصاری، معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌ و پرورش استان قزوین در این مراسم که با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری محافل مختلف قرآنی و مسابقات و جشنواره‌ها مقدمه‌ای برای مأنوس شدن بیشتر با قرآن است.
وی افزود: باید تلاش کنیم بیش از همیشه با آیات الهی مأنوس شویم چراکه درمان دردهای انسان و جوامع در نسخه‌ای است که خداوند در قرآن برای بشر پیچیده است.
حجت‌الاسلام انصاری ابراز کرد: امروز فضیلت‌های اخلافی در جوامع بشری رو به کاهش بوده و همین موجب بروز مشکلات مختلف در جوامع شده که بهترین راهکار برای عبور از آن روی آوردن به آیات قرآن است.
معاون فرهنگی پرورشی آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: تجلیل از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی تلاش دارند ورود به برنامه‌ها و مباحث انگیزشی است؛ لذا همان‌طور که از نخبگان عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود باید از کسانی که پرچم قرآن را برافراشته می‌کنند نیز تقدیر کرد.
این مسئول تأکید کرد: باید مراقب بود مسابقات و جشنواره‌های قرآنی به هدف نهایی تبدیل نشود بلکه هدف آخر عملیاتی کردن سیره و سبک زندگی قرآنی و توجه به فضیلت‌های اخلاقی است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم دیگر افراد جامعه را نیز به سمت زیبایی‌های زندگی دینی و قرآنی ترغیب کرده و تربیت قرآنی فراگیر شود.
حجت‌الاسلام انصاری در پایان خاطرنشان کرد: امروز به مدد تلاش‌های والدین، مربیان و برگزاری چنین برنامه‌هایی شاهد آن هستیم که در سلوک زندگی دانش آموزان مفاهیم قرآنی رسوخ کرده که باید این شیوه فراگیر شود.
یاداوری می‌شود که در آیین تجلیل از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن دانش‌آموز استان قزوین از ۴۵۰ نفر از دانش‌آموز قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha