روح قرآن، فراموش شده است
کد خبر: 3773145
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

روح قرآن، فراموش شده است

گروه معارف ـ امام جمعه مهاباد با بیان اینکه امروز روح قرآن فراموش شده است، گفت: در قرآن لوط و همسرش، نوح و پسرش، یوسف و برادرانش ذکر شده‌اند و در این موارد می‌بینیم که در اوج بحران، کیان خانواده را حفظ کردند و خبری از طلاق و نفرین نبوده است.

روح قرآن، فراموش شده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد‌ صبح امروز، 26 آذر‌ماه‌ در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان‌ با تأکید بر اینکه اسلام، دین رحمت است، اظهار کرد: آیه «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» که در ابتدای تمامی آیات قرآن گفته می‌شود، خود حکایت از محبت و رحمت در اسلام دارد.
وی با اشاره به اینکه بنیان خانواده در دین مبین اسلام بسیار مقدس است، ادامه داد: خانواده، زمانی مایه روشنی چشم خواهد بود که در آن محبت و عاطفه جریان داشته باشد و باید بدانیم دلیل کمبود محبت در زمان امروزی چیست.
ماموستا امامی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، بزرگترین دلیل موفقیت پیامبر(ص) را محبت او می‌داند و امروز متأسفانه با پدیده طلاق عاطفی در کشور مواجه هستیم و خانواده‌ها از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و مسئله گذشت در خانواده‌ها باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در آیه 134 سوره آل‌عمران می‌فرماید، بزرگترین صدقه، گذشت است، اظهار کرد: در روایات گفته شده است که گاهی اوقات یک لبخند، صدقات فراوانی را برای انسان جمع خواهد کرد و جایی که کسی از نعمتی محروم است، نباید نعمت‌های خود را به رخ او بکشیم.
امام جمعه مهاباد با بیان اینکه امروز روح قرآن فراموش شده است، گفت: در قرآن لوط و همسرش، نوح و پسرش، یوسف و برادرانش ذکر شده‌اند و در این موارد می‌بینیم که در اوج بحران، کیان خانواده را حفظ کردند و خبری از طلاق و نفرین نبوده است و گفته شده که زن و شوهر باید همچون لباس هم بوده و سپر یکدیگر باشند.
وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که برخی از زنان و فرزندان شما، دشمنان شما هستند و باید احتیاط کنید ولی گفته می‌شود که عفو و گذشت سه مرحله دارد که اول بدی را ببیند و از آن بگذرد، دوم، بدی را نبیند و سوم اینکه در برابر بدی، خوبی کند.
انتهای پیام

captcha