17 مسجد ناحیه مدرس در مرحله دوم طرح «امین» شرکت کردند
کد خبر: 3773153
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

17 مسجد ناحیه مدرس در مرحله دوم طرح «امین» شرکت کردند

گروه جامعه ــ مدیر ناحیه شهید مدرس امور مساجد با اشاره به برگزاری موفق طرح آموزشی امین، برای اعضای هیئت امنای مساجد ناحیه مدرس، اظهار کرد: اعضای هیئت امنای 17 مسجد از مجموع 55 مسجد این ناحیه برای ارتقای سطح دانش مدیریتی مسجد در طرح امین شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ضائفی، مدیر ناحیه شهید مدرس امور مساجد در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره برگزاری طرح امین، اظهار کرد: این طرح توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد برای اعضای هیئت امنای مساجد نواحی استان تهران برگزار می‌شود و ارتقای توان مدیریتی و دانش اداره مسجد را دنبال می‌کند.

وی افزود: مباحث آموزشی در سه محور اجرایی، عمرانی، حقوقی و فرهنگی توسط کارشناسان مرکز رسیدگی به امور مساجد تدریس می‌شود و سپس اعضای هیئت امنا در فضایی صمیمانه به بیان نقطه ‌نظرات خود می‌پردازند.

مدیر ناحیه شهید مدرس امور مساجد در ادامه گفت: اعضای هیئت امنای 17 مسجد از مجموع 55 مسجد ناحیه مدرس، طی یک اردوی یک‌روزه با حضور در مرکز آموزش دانشگاه قرآن وحدیث شهر ری، در این طرح شرکت کردند، اعضای هیئت امنای بقیه مساجد ناحیه نیز عمدتاً مساجد روستایی محسوب می‌شوند، در دور بعدی این طرح مورد آموزش قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام ضائفی تصریح کرد: کیفیت برگزاری این کلاس‌ها بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اعضای هیئت امنای ناحیه از حضور خود در این طرح، ابراز رضایت دارند. پیشنهاد من به مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که این دوره را در طول سال به دفعات، مثلاً سه بار تکرار کنند تا بحث‌ها در ذهن مخاطبان استمرار پیدا کند.

یادآوری می‌شود، برگزاری دوره آموزشی تخصصی امین، ویژه امنای مساجد استان تهران در 11 مرحله در روزهای پنجشنبه، از 15 آذر‌ماه، در دانشگاه قرآن و حدیث در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز بکار کرده است.

اولین مرحله این دوره، 15 آذرماه، با حضور اعضای هیئت امنای نواحی حضرت عبدالعظیم(ع) و امام موسی صدر و مرحله دوم آن، 22 آذرماه، با حضور اعضای هیئت امنای نواحی شهید محلاتی و شهید مدرس برگزار شد.

انتهای پیام

captcha