آزادسازی بیش از ۱۲۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه
کد خبر: 3773161
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

آزادسازی بیش از ۱۲۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه

گروه اجتماعی - نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین ستاد دیه بوده که از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است.

آزادسازی بیش از 120 هزار زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر یساقی، نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور امروز، 26 آذر در دیدار با رئیس کل دادگستری کردستان، ستاد دیه را مجموعه‌ای مردمی دانست و اظهار کرد: مردم حامی اصلی ستاد دیه هستند به طوریکه حتی با توجه به مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است همواره شاهد حضور مردم و خیرین به این ستاد جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌باشیم.
وی با تأکید بر این موضوع که ستاد دیه به شجره‌ای طیبه تبدیل شده است، افزود: مردمی بودن ستاد دیه را می‌توان از حضور پرشور و گرم اقشار مختلف جامعه در جشن‌هایی که در ماه مبارک رمضان تحت عنوان «جشن گلریزان» برگزار می‌شود به خوبی دریافت.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور استان کردستان را از استان‌های برتر در برگزار باشکوه جشن گلریزان دانست و بیان کرد: استان کردستان جزء استان‌های محروم کشور است اما حضور پرشور و گرم آنان در جشن‌های گلریزان حاکی از نیک‌اندیشی و مهربانی مردم این خطه از کشور است.

کمک‌های ستاد دیه مشمول جرائم عمد نمی‌شود
وی با تأکید بر این موضوع که کمک‌های ستاد دیه به هیچ عنوان مشمول جرائم عمد نمی‌شود، اعلام کرد: با توجه به اساسنامه ستاد دیه کشور کمک‌های این ستاد صرفاً شامل جرائم غیرعمد از جمله تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه، بدهکاران مالی می‌شد.
یساقی با اشاره به نقش کلیدی اعضای گروه تحقیق ستاد دیه در دست یابی به اهداف والای این مجموعه افزود: اعضای گروه تحقیق در نمایندگی‌های ستاد دیه همگی از معتمدان و چهره‌های خوش‌نام در استان‌ها هستند که وظیفه آن‌ها این است که با تحقیق در خصوص مددجویان متقاضی کمک از ستاد دیه، این کمک‌ها را به افراد مستحق برسانند که خوشبختانه این مهم در تمامی نمایندگی‌های ستاد دیه در کشور به طوری جدی مورد توجه قرار گرفته است.
وی رسالت ستاد دیه را رسالتی انسانی و خداپسندانه دانست و عنوان کرد: از آنجائی که خانواده‌های زندانیان در مدت زمانی که سرپرست آنان در زندان به سر می برد با آسیب های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ لذا می‌توان دریافت که ماندگاری مددجویان جرائم غیرعمد در زندان تا چه حد ممکن است آسیب‌زا باشد که هدف ستاد دیه نیز کمک به کاهش آسیب در جامعه از طریق کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان می‌باشد.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ستاد دیه فعالیت خود را از سال 1369 و به همت بزرگ مردانی همچون شهید اسدالله لاجوردی آغاز کرد ، افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین ستاد دیه بوده که از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از 120 هزار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است.
وی با تأکید بر این موضوع که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز به مسأله ستاد دیه اهتمام ویژه دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در جشن‌های گلریزان حضوری مؤثر داشته و با کمک‌های مادی و معنوی خود این مجموعه را در دست‌یابی به اهداف انسان دوستانه خود یاری می‌رسانند.
انتهای پیام

captcha