۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان
کد خبر: 3773185
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: از این تعداد ۲۴۸ نفر بدهکار مالی، ۵۹ نفر مهریه و ۱۱ نفر نیز مربوط به تصادف و یا حوادث کارگاهی هستند.

318 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان، امروز، 26 آذرماه در سفر نائب رئیس و مدیرعامل ستاد دیه کشور به استان عملکرد نمایندگی ستاد دیه در کردستان طی سال های گذشته را قابل قبول دانست و اظهار کرد: در سال 95 ستاد دیه کردستان 220 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرد در سال 96 با آزادسازی 277 نفر زندانی جرائم غیرعمد 25درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است
وی میزان مبالغ بلاعوض اعطا شده از سوی ستاد دیه کشور و استان جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال 1395 را 20 میلیارد و 650 میلیون ریال دانست و افزود: این مبلغ در سال 1396 به بیش از 26 میلیارد ریال رسیده که در این خصوص نیز رشد 27 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل زندان‌های کردستان افزایش گذشت شکات طی سال‌های گذشته را نیز قابل توجه دانست و عنوان کرد: در سال 1396 شکات پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در استان با گذشت مبلغی حدود هشت میلیارد تومان از حق خود تاثیر بسزایی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشتند که این رقم نیز نسبت مدت مشابه سال قبل از آن حدود 53 درصد رشد داشته است.
وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده از ابتدای سال جاری تاکنون را 115 نفر دانست و گفت: برای آزادی این تعداد زندانی 9 میلیاردو 277 میلیون تومان از محل کمک‌های بلاعوض ستاد دیه، وام بانک‌های عامل، گذشت شکات، صندوق تامین خسارات بیمه بدنی و ... هزینه شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 318 زندانی جرائم غیرعمد در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان تحمل حبس می کنند، افزود: از این تعداد 248 نفر بدهکار مالی، 59 نفر مهریه و 11 نفر نیز مربوط به تصادف و یا حوادث کارگاهی هستند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان به یک سنت و فرهنگ حسنه تبدیل شده است، یادآور شد: کمک‌های مردم نیک اندیش کردستانی به ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، صرفا به جشن‌های گلریزان محدود نمی‌شود بلکه در تمام ایام سال این مردم خیرخواه و انسان دوست با کمک‌های مادی و معنوی خود این ستاد را در دست یابی به اهداف متعالی خود یاری می‌دهند.
انتهای پیام

captcha